Zoek MDM

Bulletin

elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21340 door handmatig-mechanisch
elektrische ventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een probleem met de elektrische ventilator in mijn Fiat Siena 1300 uit 1999. Hij werkt niet en ik wil het uiterlijk van mijn auto niet veranderen door een relais te installeren om hem aan de praat te krijgen. Ik heb de temperatuurlamp al vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Wat zou het kunnen zijn? Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21354 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: elektrische ventilator
Controleer eerst of de elektrische ventilatormotor rechtstreeks op de accu werkt.
Als deze werkt (goede elektrische ventilatormotor), geeft de ECM bij het loskoppelen van de temperatuursensor (omdat deze nieuw is, zou deze in orde moeten zijn) een beschermingsspanning af die de elektrische ventilator activeert. Deze gaat aan zodra u deze loskoppelt, zelfs als de motor koud is. Als er niets gebeurt, controleer dan het relais en de zekering. Als deze in orde zijn, controleer dan de uitgangsspanning hiervan en controleer vervolgens de aankomstspanning op de elektroconnector. Als deze aankomt, controleer dan of de connectorpennen contact maken met die van de elektro (wat vrij vaak voorkomt). Als de spanning het relais niet bereikt, controleer dan of de kabel niet is doorgesneden op het pad van het relais naar de elektroconnector (als dit wel het geval is, hoeft u deze alleen maar te vervangen en dat is alles). Dit zijn de controles die u moet uitvoeren om de elektrische ventilator te controleren, aangezien het handmatig activeren ervan helemaal niet comfortabel zou zijn, zelfs niet met een schakelaar en relais. U moet altijd op de hoogte zijn van de temperatuur (als u in de stad rijdt, zal dezelfde wind op de snelweg de koelvloeistof van de radiator afkoelen)
en in het geval dat een andere persoon de ventilator moet gebruiken Wordt de temperatuur van het voertuig constant bewaakt? Daarom moet u een manier vinden om het automatisch te activeren op basis van de bedrijfsparameters die door de ECU worden bepaald.
B) B) B) B) :lachen: :lachen: :lachen: :lachen: ;) ;) ;) ;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.