Zoek MDM

Bulletin

HELP!!!! IK HEB EEN SEAT IBIZA TDI 2002 HANDLEIDING NODIG

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21339 door handmatig-mechanisch
Hallo...

nou, ik heb een werkplaatshandboek nodig voor een Seat Ibiza TDI vanaf 2002, aangezien ik een defecte "4f9" airco heb en de ventilator geen lucht blaast.
Ik heb hem gedemonteerd en heb de ventilator in mijn hand... maar... hoe weet ik dat hij kapot is?
Waar zit de ventilatorweerstand?
Nou ja, veel vragen.

Een garage vraagt 560 euro... dat is belachelijk veel.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21360 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb hetzelfde probleem als jij. Ik krijg foutmelding 4f9.00. Ik heb online gezocht en het gaf aan dat het de ventilator was. Ik heb het dashboardkastje verwijderd en voordat ik de ventilator verwijderde, heb ik de stroom gecontroleerd, maar die kreeg geen stroom. (Gelukkig heb ik de ventilator niet verwijderd, want dat is nogal wat werk.) Ik heb gecontroleerd of hij werkt, omdat ik hem met een startkabel van stroom heb voorzien .
Ik heb de kabel gevolgd naar wat ik denk dat een weerstand is. En een vriend heeft de connector voor me gecontroleerd. Er zitten meerdere kabels aan. Volgens wat hij me vertelde, kregen de massakabels (die volgens mij de snelheidskabels zijn) wel stroom, maar de plus- en minkabels niet. Hij vertelde me dat het relais waarschijnlijk defect moest zijn (hij had de zekeringen al gecontroleerd voordat dit allemaal gebeurde).
Dus ik maak van deze gelegenheid gebruik om te kijken of iemand me kan vertellen waar het relais van de aircoventilator op de Ibiza zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21361 door handmatig-mechanisch
Ik vergat het.
Het AC-bedradingsschema staat in de handleidingen. Download het even voor me.

Nu moet ik een vriend inschakelen om me te helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21384 door handmatig-mechanisch
Ik heb de ventilator verwijderd en die is niet verbrand, maar vastgelopen door het vuil en de versleten bussen. Ik heb hem goed schoongemaakt en 3-in-1 laten draaien, maar hij werkt nog steeds slecht. Ik heb hem opnieuw aangesloten en hij werkt wel als je hem met de hand aanduwt, anders start de klimaatregeling niet. Ik ben er vanochtend eentje gaan bestellen bij Seat, 212 euro, dat is wat de grap me gaat kosten... vergeleken met de 560 die ze me vroegen om het zelf te doen.
Sorry, ik weet niet waar het relais zit... Ik zal op internet kijken of ik iets kan vinden.

Met vriendelijke groet.