Zoek MDM

Bulletin

HYUNDAI ACCEN CRDI 1.5 STOPT UITZICHT BIJ HET ACCELEREREN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30490 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HYUNDAI ACCEN CRDI 1.5 STOPT UIT ZICHZELF BIJ HET ACCELEREREN
Hartelijk dank aan iedereen die mij geholpen heeft deze nachtmerrie op te lossen. Het probleem zat in de brandstofdruksensor. Ik heb die vervangen en dat was het. De auto startte, maar het motorstoringslampje ging uit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41547 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HYUNDAI ACCEN CRDI 1.5 STOPT UIT ZICHZELF BIJ HET ACCELEREREN
Vrienden, weer hetzelfde probleem. De auto viel stil op een heuvel tijdens het accelereren met ongeveer 50 km/u en het motorstoringslampje ging branden.
Ik dacht dat het een tekort aan diesel was, dus ik gooide er 10 liter in en hij startte, en ongeveer 5 km later gebeurde hetzelfde toen ik accelereerde: de motor sloeg af.
Ook problemen met de startmotor. Ik heb hem ter reparatie aangeboden en hij deed het uitstekend, een nieuwe accu. Nu heb ik het dieselfilter vervangen, hij start weer goed en slaat weer af... Ik denk dat het weer de brandstofdrukklep zou kunnen zijn...
Ik denk dat het het beste is om hem te laten scannen...:S

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41553 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: HYUNDAI ACCEN CRDI 1.5 STOPT UIT ZICHZELF BIJ HET ACCELEREREN
TEIBOL1 Wat er mis is, is waarschijnlijk de MAP-sensor. Deze bevindt zich in het inlaatspruitstuk en geeft het toerental van de motor aan. Hij zit ofwel in het inlaatspruitstuk zelf of er zit een dun slangetje aan vast.

Zuigen aan dat slangetje zou het motorgeluid moeten verhelpen.
Als dat niet helpt, is hij kapot. Probeer de kabelconnector schoon te maken of kijk of deze vol olie zit vanwege de ontluchting in het kleppendeksel.

Verwar hem niet met de NTC, een temperatuur- of luchtvolumesensor. Deze bevindt zich ook in het inlaatspruitstuk en is als een linze.
Ik moet je wel vertellen dat een kapot of geperforeerd inlaatspruitstuk ook een storing kan veroorzaken.