Zoek MDM

Bulletin

hulp bij een lawine met weinig smering?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21213 door handmatig-mechanisch
Hulp bij een lawine met weinig smering? Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik moet de oliepomp vervangen vanwege een gebrek aan smering van een 5.3 Vortec-motor van een Avalanche. Mijn vraag is of iemand van jullie me kan helpen met een onderdelenhandleiding voor dit voertuig of me de stappen kan geven om het carter te verlagen, aangezien ik 4x4's heb en nog nooit aan deze voertuigen heb gewerkt. Sommigen zeggen dat ik de tussenbak moet verlagen, maar ik weet echt niet hoe ik dat moet doen, daarom de onderdelenhandleiding voor dit voertuig. Hartelijk dank voor jullie medewerking.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21216 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij een lawine met lage smering?
Goedenavond vriend, laat de tussenbak zakken, nee, je moet de motor optillen, want als je het carter verwijdert, raak je de voorste transmissie, niet de tussenbak, en die pomp heeft geen O-ring, hij heeft twee rondsels en die rondsels zijn al versleten, je moet de pomp vervangen. Ik heb ervaring, ik raad je aan om de oliepomp te vervangen, zodat je je werk niet verliest of je motor optilt, de motor met een kraan of zoals ze hier in Venezuela zeggen, en het is beter om hem niet te verwijderen, je hoeft alleen de moeren van de motorbases en de ventilatorkap te verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21230 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij een lawine met lage smering?
Hartelijk dank voor het antwoord over het optillen van de motor, het is heel redelijk. Het bespaart werk met betrekking tot de pomp. Deze pomp wordt gebruikt door de 5.3L Vortec en wordt op de krukas geplaatst. Het volgende, volgens de instructies van Chevrolet, vertelt me dat een technisch bulletin aangeeft dat bij 162-322 km van dit type motor de O-ring die in de oliecollectorbuis van de oliepomp komt, vervangen moet worden, omdat deze na verloop van tijd vervormt en lucht aanzuigt. Technisch bulletinnummer 02-06-01-038, aangezien de klepstoters geluid beginnen te maken wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is.