Zoek MDM

Bulletin

Fiat Marea 1.9

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Fiat Marea 1.9
Hallo, als we zo lang wachten met reageren, ben ik bang dat de auto uiteindelijk op de sloop belandt.
Ik raad je niet aan om er een JTD-motor in te zetten, ik zeg dat je je huidige motor moet verkopen en een JTD moet kopen. Maar als je een TD75 kunt vinden, kun je die er zonder problemen inzetten.
Als er geen olielek is bij de kleppendeksel of als de olieafscheider niet vol zit, is de turbo waarschijnlijk kapot. Dat is makkelijk te controleren: verwijder de onderste intercoolerslang, en als die vol olie zit, is het de turbo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36934 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, dat zal ik doen. Als het de turbo is, vervang ik die, hoewel ik ook heb gehoord dat deze motor niet zo slecht is, vandaar dat uw opmerking mijn aandacht trok.
Met vriendelijke groeten en nogmaals bedankt.
P.S. - Omdat ik dacht dat het een motorprobleem was, heb ik het al nagevraagd en ze gaven me een prijsopgave van 250 euro plus arbeidskosten voor een gebruikte motor, dus als het de turbo is, kunnen ze die waarschijnlijk goedkoper voor me regelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36937 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan.
Ik denk dat degenen die zeggen dat het niet zo erg is, nog niet zoveel kapotte exemplaren hebben gezien als ik.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36940 door handmatig-mechanisch
Nou, ik denk dat je gelijk hebt, BRUNOCOM, maar ik heb helaas al aan veel auto's gewerkt en ik kan je vertellen dat Fiats over het algemeen niet slecht zijn. Wat je wel hebt, is een hoop "toprijders". Ik zou je een paar verhalen kunnen vertellen. Sterker nog, ik heb er nu eentje, een familielid, die nog nooit in een diesel heeft gereden. Hij vindt het zelfs niet erg als het koud is; zodra hij begint te rijden, trapt hij het gaspedaal zonder pardon in. Dat deed hij ook met zijn benzineauto's. Zijn geluk is dat hij de motor heeft vervangen bij 80.000 km en toen de auto 12 of 13 jaar oud was, dus blijkbaar is hij nog in orde, maar als je hem naar de garage brengt, ben je al gauw 2000 euro kwijt.
Ik ben iemand die vindt dat iedereen die een sportwagen wil, een benzineauto nodig heeft, en dat iemand die rustig rijdt, met elke auto wel uit de voeten kan, zoals ikzelf. Maar als ik mensen met TDI's, HDI's of JTD's op de weg zie rijden met topsnelheid, dan weet ik meestal dat ze binnen de kortste keren alleen maar problemen zullen krijgen. Met vriendelijke groeten en hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36942 door handmatig-mechanisch
Na 14 jaar bij FIAT kan ik zeggen dat het goede auto's zijn en dat de JTD-dieselmotor een van de beste op de markt is. Sommige bestuurders weten niet hoe ze een motor moeten onderhouden, maar ik moet ook zeggen dat FIAT, net als alle merken, ook slechte modellen produceert. Het zijn er maar weinig, maar ze komen wel voor, en ik ken er minstens twee met verschillende motoren.