Zoek MDM

Bulletin

Fiat Marea 1.9

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36920 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het Fiat Marea 1.9-
Hoi, als we na zo lang blijven antwoorden, vrees ik dat de auto op de sloop belandt.
Ik zeg niet dat je een JTD-motor moet inbouwen, ik zeg dat je die van jou moet verkopen en een JTD moet kopen, maar als je een TD 75 vindt, kun je die zonder problemen inbouwen.
Als je geen olielekkage hebt via het kleppendeksel of als de oliekan vol is, is de kans groot dat je een defecte turbo hebt. Dat is gemakkelijk te achterhalen: verwijder de onderste slang van de intercooler en als die vol olie zit, is het de turbo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36934 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank, ik ga het doen. Als het de turbo is, vervang ik hem. Ik heb ook opmerkingen gehoord dat deze motor niet zo slecht is, daarom trok uw opmerking mijn aandacht.
Met vriendelijke groet, en hartelijk dank.
P.S. - Ik dacht dat het een motorprobleem was. Ik heb al gekeken en ze boden me een gebruikte motor aan voor € 250, plus arbeidskosten natuurlijk. Dus als het de turbo is, neem ik aan dat ze hem goedkoper voor me kunnen regelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36937 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan.
Ik denk dat degenen die je vertellen dat het wel meevalt, niet zoveel storingen hebben gezien als ik.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36940 door handmatig-mechanisch
Nou, ik denk dat je gelijk hebt, BRUNOCOM, maar ik heb, gelukkig of ongelukkig, veel auto's moeten rijden. Ik kan je vertellen dat Fiats meestal niet slecht uitpakken. Wat ze wel hebben, zijn veel "eersteklas chauffeurs". Ik zou je een verhaal kunnen vertellen. Sterker nog, ik heb er nu een, een gezinsauto, en die heeft nog nooit diesel aangeraakt. Hij respecteert de kou niet eens. Zodra hij eruit komt, gaat hij er meteen vol gas tegenaan. Hetzelfde gebeurde met zijn benzine-tegenhangers. Zijn geluk is dat hij na 80.000 km schakelt en 12 tot 13 jaar oud is, dus hij lijkt prima. Maar je brengt hem naar de garage en niemand kan je die 2.000 euro afpakken.
Ik ben een van degenen die vinden dat iedereen die een sportwagen wil, een benzineauto nodig heeft, en voor wie het rustig aan doet, voldoet elke auto, zoals ik. Maar wat ik op de weg zie, mensen met TDI's, HDI's en JTD's die vol gas geven, vertelt me meestal dat alles binnenkort een probleem zal zijn. Met vriendelijke groet en hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #36942 door handmatig-mechanisch
Na 14 jaar bij FIAT kan ik je vertellen dat het goede auto's zijn en dat de JTD diesel een van de beste op de markt is. Sommige bestuurders weten niet hoe ze een motor moeten onderhouden, maar ik kan je ook vertellen dat FIAT, net als alle merken, ook slechte modellen produceert, heel weinig zelfs. Maar ze produceren wel slechte modellen en ik ken er minstens twee en verschillende motoren.