Zoek MDM

Bulletin

Monza 1.8 distributieriem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21170 door handmatig-mechanisch
Monza 1.8 distributieriem
Hallo vrienden, ik heb problemen met de distributieriem van een Monza. De riemspanner trilt en werkt niet. Mij is verteld dat de spanning op de waterpomp komt, maar ik weet het niet zeker. Als iemand het weet, geef me dan alsjeblieft wat advies.
Het andere probleem is dat de auto oververhit raakt, een nieuwe pomp heeft en geen thermostaat, en een van de slangen, de bovenste of de onderste, raakt altijd leeg.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21175 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Monza 1.8 distributieriem
Hallo vriend Evox, eerst plaats je de spanner en dan de riem. Draai na montage de schroeven van de waterpomp los, niet te ver, maar zo dat de pomp draait. Gebruik vervolgens een verstelbare sleutel of een buissleutel en draai de pomp zoals hierboven beschreven. De spanner heeft een geleider in de vorm van een driehoek. Beschouw die driehoek met de driehoek erachter; deze mag niet worden overschreden, want dat is de spanning tot aan de aanduiding die ik je gaf. Wat de verwarming betreft, maak de radiator schoon en probeer de timing op de juiste waarde te houden. Ik hoop dat mijn hulp nuttig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21248 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Monza 1.8 distributieriem
Bedankt voor je advies, ik zal er rekening mee houden.