Zoek MDM

Bulletin

CHEVROLET CORSA (OPEL) STORING

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21138 door handmatig-mechanisch
CHEVROLET CORSA (OPEL) FAILURE Gepubliceerd door manual-mecanica
Goede vrienden, ik zou graag wat hulp willen. Mijn Corsa begon met een probleem dat leek op de bougies. Ik heb ze vervangen door nieuwe en het probleem bleef bestaan. Ik bracht hem naar een monteur die me vertelde dat het de computer was. Ik heb hem vervangen door een nieuwe en het ging een maand goed. De situatie werd erger omdat de bougies begonnen te roken. Ik denk dat het komt door een slecht mengsel. Ze vertelden me dat het de lambdasonde was. Ik heb die vervangen en het ging twee dagen goed. Nu is het de IAC. Ik heb die vervangen omdat ik die had gecontroleerd en die was kapot. Maar nu heeft hij bougies, bougiekabels, IAC, lambdasonde en zelfs een nieuwe verdeler en het probleem is er nog steeds. Natuurlijk is het nu heel minimaal. De bougies roken niet meer, maar het probleem blijft bestaan. KUNNEN JULLIE ME HELPEN? DANK U WEL

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21142 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHEVROLET CORSA (OPEL) STORING
Goedenavond, vriend. Controleer eerst de MAP-afvoerslang en kijk of er ergens een lek is. Controleer vervolgens de brandstofregelaar en kijk of er ergens een lek is. Als er in beide gevallen lek is, is de MAP defect. Dat is de enige sensor die deze storing en de rook veroorzaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21150 door handmatig-mechanisch
Dank u wel, mijn vriend, voor uw reactie. Vergeef me mijn onwetendheid, maar kunt u mij uitleggen wat de MAP is?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21151 door handmatig-mechanisch
Bedankt, nu weet ik welke de MAP-sensor is. Ik heb de slang losgekoppeld en de auto slaat af. De brandstofregelaar trekt geen vacuüm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21166 door handmatig-mechanisch
Er zit geen vacuümslang in de regelaar. Als die er wel is, wat ik betwijfel, moet u die eruit halen en controleren of hij niet vastzit. Als er wel een vacuümslang in zit, moet die tijdens het accelereren vacuüm creëren en wordt de kaart uitgeschakeld. Dat komt omdat de sensor niet goed werkt. Probeer iemand te vinden die er wel een heeft en test hem. Die zou aan moeten blijven, maar bij een storing zou hij niet moeten uitschakelen. Die sensor regelt namelijk de benzinetoevoer en geeft aan de pomp door wanneer de auto meer brandstof nodig heeft of niet. Controleer ook de temperatuurklep. Die stuurt ook een heel zwak signaal naar de ECU en die vertelt de kaart en de pomp dat ze benzine moeten sturen omdat het heel koud is.