Zoek MDM

Bulletin

Trillen in het stuur en in de hele auto!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21053 door handmatig-mechanisch
Trillen in het stuur en de hele auto! Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag vrienden.

Ik wil graag weten hoe ik de oorzaak van het aanhoudende trillen in het stuur en de hele auto kan achterhalen. Ik heb een Corsa uit 2004.

Ik heb onlangs de rubbers laten vervangen. Echter, een van de voorste schokdempers bleek beschadigd te zijn. Is dit echt de oorzaak van dit trillen?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21061 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillen in het stuur en de hele auto.!
Het eerste wat je moet doen, is de banden controleren op vervormingen of deuken, niet alleen aan de zijkanten, maar ook op het oppervlak dat overgaat in het wegdek. Soms vervormt het en is het niet rond. Als het bij hoge snelheid vertraagt en meer voelbaar is bij lage snelheid, kan dit het probleem zijn. Daarnaast moet je de bandenspanning controleren. Ik had een probleem met een Suzuki, ik weet het model niet meer. Ze hebben hem uitgelijnd, maar de banden meer opgepompt dan voorgeschreven, waardoor hij trilde bij 90 km/u. Als dat niet het geval is, moet ik de wielen balanceren. De schokdempers komen zelden voor, maar het is niet uit te sluiten, want soms kan iets wat je het minst verwacht de oorzaak zijn van een probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21062 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillen in het stuur en de hele auto.!
Bedankt, mijn vriend.. maar dit trillen doet zich de hele tijd voor.. niet alleen tijdens het rijden maar ook als je stilstaat.. uiteraard met de motor aan..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21064 door handmatig-mechanisch
Controleer of alle bougiekabels goed zijn aangesloten en dat ze allemaal vonken. Dit is kenmerkend voor een voertuig dat trilt, zelfs tijdens stilstand of rijden, omdat de motor niet in balans is. Controleer ook de staat van de bougies. Ze mogen geen cilinderdruk verliezen door een gebrekkige aanspanning of breuk van de keramische schijven. Bovendien moet de afstand tussen de elektroden minimaal 0,8 mm en maximaal 1 mm zijn (raadpleeg de handleiding, maar dit is een benadering). Controleer dit met een voeler.
Laat ons weten hoe het is gegaan.B) B) :lachen: :lachen: :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21066 door handmatig-mechanisch
HALLO SANCOR, TEST DE BOUGIEKABELS EN ALS DE FOUT AANHOUDT, LAAT DAN IEMAND DE BOBINE TESTEN. BIJ DEZE MODELLEN KAN ÉÉN BOBINE-UITGANG KORTSLUITING (STORING) OPTREDEN. ALS U DE KABELS OF BOBINE GAAT CONTROLEREN MET DE MOTOR AAN, PAS OP VOOR EEN SCHOK. EEN SNELLE MANIER OM DE STAAT VAN DE KABELS TE CONTROLLEREN IS: VERWIJDER, MET DE MOTOR DRAAIEN, ELKE KABEL EEN VOOR EEN (LOSKOPPELEN EN WEER AANSLUITEN), KIJK OF DE FOUT BLIJFT OF TOENEEMT. ALS DE FOUT BLIJFT, IS DAT DE KABEL DIE HET PROBLEEM HEEFT (KABEL- OF BOBINE-UITGANG). VEEL SUCCES MET HET ONDERWERP, LAAT ONS WETEN HOE HET GEDAAN IS, OK?