Zoek MDM

Bulletin

Ik heb een ipanema

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20863 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Ipanema. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Ipanema en ik kan de handleiding niet vinden. Ik heb een elektrisch probleem dat ik niet kan oplossen omdat ik de handleiding niet bij de hand heb. In mijn auto staat niet uitgelegd waar elke zekering en elk relais voor dient. Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #20887 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Ik heb een Ipanema
Het is makkelijker als je ons vertelt wat het probleem is, zodat we je kunnen helpen. Je kunt alle zekeringen controleren met een tester, en er zijn eigenlijk niet veel relais; het zouden er niet meer dan 4 of 5 moeten zijn. Je kunt ze in ieder geval met dezelfde tester controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #21029 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn probleem is dat de brandstofpomp het niet doet als ik de auto 's nachts geparkeerd laat staan. Ik moet een zekering meerdere keren loskoppelen en weer aansluiten voordat hij werkt. Wanneer ik deze zekering loskoppel en weer aansluit, gaat het controlelampje van de boordcomputer aan en uit. Daarna werkt de pomp de hele dag. De relais zijn nieuw en heb ik via een catalogus besteld, en de pomp zelf is ook nieuw. Alle hulp is van harte welkom. Alvast bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #21030 door handmatig-mechanisch
Hallo, mijn probleem is dat de brandstofpomp het niet doet als ik de auto 's nachts geparkeerd laat staan. Ik moet een zekering meerdere keren loskoppelen en weer aansluiten voordat hij werkt. Wanneer ik deze zekering loskoppel en weer aansluit, gaat het controlelampje van de boordcomputer aan en uit. Daarna werkt de pomp de hele dag. De relais zijn nieuw en heb ik via een catalogus besteld, en de pomp zelf is ook nieuw. Alle hulp is van harte welkom. Alvast bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #21035 door handmatig-mechanisch
Begin met het controleren van de aansluiting achter de zekeringkast. De draad maakt mogelijk geen goed contact met de zekering en u moet deze wellicht herhaaldelijk aansluiten en loskoppelen totdat er wel contact is en de brandstofpomp werkt. Controleer anders 's ochtends de stroomtoevoer naar de brandstofpomp met een multimeter (12 Volt) en het contact aan, zonder iets aan de zekering te doen (vooral om te voorkomen dat u de zekeringhouder verwijdert). Als u geen spanning (12 Volt) meet, moet u de aansluiting van de zekeringhouder controleren. Dit is meestal een veelvoorkomend probleem dat wordt veroorzaakt door een slechte verbinding of beschadigde bedradingB) B) , maar u hoeft zich geen zorgen te maken. Het lampje kan simpelweg branden door een gebrek aan brandstofdruk in de leiding. (Als je geen multimeter hebt, kun je het met behulp van iemand anders controleren (een geïmproviseerde methode) als volgt: één persoon staat bij het stuur met het contact aan en de ander bij de brandstofpomp. De eerste persoon draait de sleutel om (zonder de motor te starten) en de tweede luistert of de pomp aanslaat (meestal 3 tot 5 seconden voor het starten) om te controleren of de pomp werkt. Als dat het geval is, hoef je alleen nog maar de brandstofdruk in de leiding te controleren met een drukmeter.B) B)
Je moet ook alle relais controleren (als je niet weet welk relais voor de brandstofpomp is).;) ;) ;)