Zoek MDM

Bulletin

\"ANTI-VERVUILINGSANOMALIE\" PEUGEOT 307

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2081 door handmatig-mechanisch
"ANTI-VERVUILINGSANOMALIE" PEUGEOT 307 Gepubliceerd door manual-mecanica
IK HEB EEN ERNSTIG PROBLEEM MET MIJN PEUGEOT 307, WANT ALS IK BOVEN DE 3000 TOEREN GA, GAAT HET MOTORCONTROLELAMPJE AAN EN GEEFT DE COMPUTER EEN ANTI-LUCHTVOCHTIGHEIDSAFWIJKING AAN. DE AUTO STROOMT ERG STIL EN SOMMIGEN GAAT DE AUTO ER HELEMAAL UIT. IK GAF GA, MAAR HET TOERENTAL GAAT NIET VERHOOGD ALS HET MOTORCONTROLELAMPJE BRANDT. IK HOOP DAT U ME KUNT HELPEN, WANT ZE ZIJN NIET EENS BIJ DEZELFDE AUTORAIL GEREGELD, ZE HEBBEN HET PROBLEEM OPGELOST EN HET VERBRUIKT VEEL BENZINE. IK PROBEER HET PROBLEEM AL 6 MAANDEN OP TE LOSSEN, MAAR NIEMAND WEET WAT HET ECHT IS.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2107 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: "ANTI-LUCHTVOCHTIGHEIDSAFWIJKING" PEUGEOT 307
Breng hem naar een erkende dealer als hij nog onder de garantie valt; zo niet, dan naar een andere dealer. Maar blijf aandringen, want de storing lijkt elektronisch te zijn en als de diagnoseapparatuur die niet detecteert, kunnen ze niet vaststellen wat er mis is.

Het kan zijn dat de apparatuur de storing in één ding diagnosticeert en dat vervanging niet helpt (wat u vast en zeker is overkomen). In dit geval, en dat is precies wat ik u wil vertellen, als dezelfde fout steeds terugkomt, komt dat ofwel doordat de bedrading naar het onderdeel dat zogenaamd defect is, kapot is, ofwel doordat de gereflecteerde storing een kettingreactie is. Als bijvoorbeeld de lambdasonde uitslaat, is het mogelijk niet die sensor, maar de EGR, de katalysator, de luchtmassameter of de motortemperatuursensor.

Als de garantie van je auto is verlopen, leveren al die tests je geld op en slappe smoesjes zoals "nee, het is gewoon dat dit onderdeel bij jou ook kapot was en dat wij het hebben vervangen" of "al deze auto's hebben dit defect..."

Geloof me, zolang je de garantie hebt, zelfs als je elke dag voor de deur van de dealer moet staan om problemen te veroorzaken.

Groeten. En ik hoop dat het allemaal onzin is en zo'n enorme hoofdpijn veroorzaakt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.