Zoek MDM

Bulletin

Lambdasonde probleem Ibiza 2003 BBY motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20800 door handmatig-mechanisch
Lambdasonde probleem Ibiza 2003 BBY motor Gepubliceerd door manual-mecanica
Het uitlaatgaslampje brandt. Elektrische storing in de kachel, sensor 1, rij 1, sporadisch. Ik controleer de kachel en die is in orde. Ik controleer de installatie en die is in orde. Ik verhelp de storing. Ik maak een proefrit van 40 km en het lampje is uit. Ik zet de auto stil en na ongeveer een uur start ik hem. Het lampje brandt weer en de storing is hetzelfde. Ik vraag me af of iemand een soortgelijk probleem heeft gehad en het is opgelost. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20801 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de lambdasonde van de Ibiza BBY-motor uit 2003
Hallo, veel probes hebben een verwarmingselement dat op 12V werkt en ze hebben ook een zekering. Het is ook mogelijk dat de probe door een kortsluiting niet meer goed functioneert. U moet deze vervangen, maar controleer eerst de zekeringen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20810 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de lambdasonde van de Ibiza BBY-motor uit 2003
Ja, de sonde kan inderdaad afgesneden zijn, maar wees voorzichtig als de katalysator in slechte staat verkeert; dit kan ook een storing in de zuurstofsensor of lambdasonde van bank 1 veroorzaken. Wees voorzichtig als de katalysator zeer slecht is; deze verzadigt de sensor en stuurt een foutmelding naar de computer, maar dit is te wijten aan een probleem met de katalysator, niet met de sonde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20822 door handmatig-mechanisch
verander de sonde

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20825 door handmatig-mechanisch
ALS ER 12V OP DE SONDE KOMT EN HET NA DIE KM NOG STEEDS AANHOUDT, MOET U DEZE VERVANGEN.