Zoek MDM

Bulletin

WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? WEET IEMAND DAT?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2078 door handmatig-mechanisch
WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? WEET IEMAND DAT? Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen allemaal.
Ik heb een vraag. Weet iemand waarom de distributieriem breekt? De distributieriem van mijn Peugeot 307 is ongeveer twee maanden geleden gebroken.

Bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2106 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? IEMAND?
Wat is een tijdsbestek? Ik heb geen idee waar je het over hebt, en ik kan je niet helpen als je me niet wat meer details geeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2118 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? WEET IEMAND DAT?
Sorry, zo noemen ze het in mijn land, maar het is de distributieriem, die van de krukaspoelie naar de nokkenaspoelie loopt.

Ik kijk uit naar uw hulp.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? IEMAND?
Er zijn drie hoofdredenen waarom een distributieriem breekt:

1. Onjuiste montage, overmatige spanning; wanneer de motor draait, slijt de riem veel sneller dan normaal vanwege de spanning die erin ontstaat.

2. Overmatige kilometers bij normaal gebruik zonder het geplande onderhoud uit te voeren, of intensief gebruik bij hoge toerentallen zonder verkorte onderhoudsintervallen of zonder montage van een versterkte distributieriem.

3. Fabricagefouten in het vervangende onderdeel; dat gebeurt soms; het vervelende is dat het om deze reden gebroken is en niet om de vorige. (Ze grijpen naar strohalmen om het niet met je eens te zijn.)

Andere oorzaken van storingen met betrekking tot de distributieriem zijn:

Een te losse riem veroorzaakt abnormale trillingen in de riem en, hoewel het misschien niet zo lijkt, rekt de riem ook uit. Bovendien kan een te losse riem ertoe leiden dat de distributieriem een of meer tanden overslaat bij een hoog toerental van de motor, waardoor kleppen, geleiders, stoters en andere componenten onmiddellijk kapotgaan.

De distributieriem (dynamo, aircocompressor, stuurbekrachtigingspomp, waterpomp in sommige gevallen) breekt en raakt verstrikt in de distributieriem, waardoor deze losraakt en onmiddellijke motorschade veroorzaakt.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2138 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: WAAROM BREEKT DE DISTRIBUTIERIEM? WEET IEMAND DAT?
Nou, wat mij overkwam, was dat de distributieriem brak terwijl ik ongeveer 50 km/u reed. Het bleek dat de kleppen daardoor krom waren, en ze vonden ook een gebroken poelie. Ik weet niet wat het was, want dat is alles wat ze me vertelden bij de garage waar de auto gerepareerd was.
Dit gebeurde in november vorig jaar.
Nou, na de reparatie voelde het niet meer hetzelfde; ik voelde dat hij vermogen verloor; ik weet niet of ze de motortiming correct hebben afgesteld.

Het bleek dat ik er een maand na de reparatie mee reed en plotseling waarschuwde dat de watertemperatuur te hoog was. Vanaf dat moment begon de auto oververhit te raken wanneer ik vermogen vroeg, vooral bergopwaarts, want dan raakte hij het snelst oververhit.

Ik ben net weer naar de garage geweest en ik wil niet onwetend blijven over de gebreken die ze aan de auto zouden kunnen vinden. Daarom wend ik me tot jullie, die het weten of ervaringen hebben om te delen met mensen zoals ik.

Bedankt, groeten uit EL SALVADOR, CA