Zoek MDM

Bulletin

IK HEB OVERVERHITTE PEUGEOT 307, KUNT U MIJ HELPEN?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2077 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen allemaal.
Mijn naam is Carlos en ik heb een Peugeot 307 uit 2003. Ik heb een probleem: hij raakt oververhit als ik hem flink belast. Details:

- De ventilator werkt.
- Als ik de airconditioning aanzet en op stand 4 zet, koelt hij meestal af omdat de ventilator aanslaat.
- Door de druk van de oververhitting spuit er water of koelvloeistof uit de tank.
- De temperatuurmeter bereikt 90 graden (halverwege), en dat is genoeg om de koelvloeistof uit de tank te spuiten.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan uitleggen wat het probleem zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2079 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MIJN PEUGEOT 307 IS OVERVERHIT, KUNT U MIJ HELPEN?
Het kan zijn dat de pakking op het deksel is doorgebrand en dat u het koelsysteem te veel comprimeert, waardoor de koelvloeistof overstroomt (kijk of de slangen opgeblazen worden als u gas geeft). Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2104 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MIJN PEUGEOT 307 IS OVERVERHIT, KUNT U MIJ HELPEN?
Ik ben het met Runer eens: een kapotte koppakking of een gescheurde cilinderkop. Compressie wordt overgebracht naar het koelsysteem en bouwt druk op.

Om dit te testen, start je de motor gewoon koud met de dop van het expansievat verwijderd.

Als er belletjes in het reservoir verschijnen wanneer je hard accelereert, is dat een slecht teken. Als je ook druk opbouwt wanneer je je hand op het reservoir houdt (wees voorzichtig bij een koude motor, want je kunt je branden als het heet is), dan is het zeker een kapotte koppakking. Met vriendelijke

groet, en ik hoop dat het je niet te veel kost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2119 door handmatig-mechanisch
Bedankt.
Ik laat de monteur kijken waar ik hem vandaag heen breng, zodat hij daar eerst kan kijken.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2126 door handmatig-mechanisch
Het is hoogstwaarschijnlijk de cilinderkoppakking, maar om alle twijfel weg te nemen: laat hem zonder radiatordop lopen en geef gas. Zo ja, dan zouden er luchtbellen (compressie) moeten vrijkomen.

:woohoo: Vertel me wat het was.