Hallo allemaal, ik heb een Kia Picanto en ik vraag me af of het de accu of de startmotor is die kapot is. Ik zal je vertellen wat er met me aan de hand is. Het is al een paar keer gebeurd, de laatste keer vandaag, nadat ik de motor had stilgezet en meer dan een half uur naar de radio had geluisterd, probeerde ik hem te starten, maar het lukte niet. De eerste keer lukte het me pas bij de vierde poging, maar vandaag had ik geluk dat ik op een aflopende helling zat en hem liet vallen en hem met de tweede motor aan de praat kreeg. In eerste instantie zou ik denken dat het de accu was, maar feit is dat mijn verlichting, ramen, claxon, radio, etc. het nog doen, dus ik denk dat het de startmotor is, maar wat me aan het twijfelen brengt is dat het vandaag eerst klonk als een ggggggggg en toen hoorde ik een tak tak tak tak uit de motor komen, na meerdere pogingen hoorde ik het gggggggg niet meer ik hoorde alleen nog maar tak tak tak tak, toen ik hem liet vallen en startte bracht ik hem naar huis, met de radio aan, ik parkeerde hem en startte hem meerdere keren zonder problemen, dus ik weet niet wat er mis met me is aangezien de auto zes jaar oud is en ik de accu nog nooit heb vervangen, wat me te binnen schiet is dat de accu misschien begint leeg te raken en dat de ramen, verlichting, etc. niet veel nodig hebben en het werkt, maar het is niet genoeg om te starten, zou het kunnen zijn ???? hoewel hij nog steeds oplaadt omdat hij anders niet meer zou starten, toch ??? help bedankt
Ahhhh tussen de twee grote keren dat het mij is overkomen zijn een paar maanden verstreken ongeveer 4