Zoek MDM

Bulletin

Renault Twingo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20689 door handmatig-mechanisch
Renault twingo Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Twingo uit 2003 die last heeft van een ontstekingsfout, alsof niet alle cilinders werken. Hij is zwak en trilt. De monteur zegt dat het de bobine zou kunnen zijn, of erger nog, de computer.

Kan iemand me zijn mening geven?

Een paar weken geleden zijn de brandstofinjectoren vervangen en schoongemaakt, in de veronderstelling dat dat het probleem zou kunnen zijn. De ontstekingsfout verdween inderdaad twee weken en kwam toen plotseling terug.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Twingo
Als de motor stuitert alsof hij op drie cilinders draait, kan er ook sprake zijn van een misfire in de bougies. De manier om dit te controleren is door de auto te starten en één bougie tegelijk los te koppelen. Als de motor afslaat na het loskoppelen van één bougie, start hem dan opnieuw en probeer de volgende. Als de motor niet afslaat en blijft stuiteren na het loskoppelen van één bougie, werkt die cilinder niet. Dat kan aan de bougie of de kabel liggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20696 door handmatig-mechanisch
Controleer of het de verdelerkap kan zijn (als die er is) en de rotor die de vonken naar de andere kant stuurt. Die verbruikt geen water. Anders kan het ook de injector zijn die lekt. Er kan ook een slang zijn, de slang van de rembekrachtiger of een slang bij de basis van de gasklep die gebarsten is of op het punt staat te breken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20703 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb de spoel alvast gekocht om te kijken of dat het probleem is. Ik vertel het je morgen. Ik hoop alleen niet dat het de computer is!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #20766 door handmatig-mechanisch
Maak je geen zorgen, het ligt niet aan de computer als die kapot is, er is geen vonk in een van de cilinders of er is geen injectie in een van de injectoren. De computer faalt niet bij de cilinders, maar bij het hele systeem. Je moet controleren welke cilinder het probleem veroorzaakt om het probleem te isoleren, en vervolgens nagaan waarom dat gebeurt. Als de stroom of de vonk wordt onderbroken, of als de zuigerveren defect zijn, enz., controleer dan eerst welke het is.