Zoek MDM

Bulletin

Probleem r19 single-point injectie mod 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2047 door handmatig-mechanisch
Probleem r19 single-point injectie mod 96 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Nicolas en ik zou graag willen weten of iemand me kan helpen met het probleem dat ik heb met een R19 single-point injectiemotor die ik een maand geleden heb gekocht. Het probleem is als volgt:

de auto rijdt prima, maar plotseling, zonder duidelijke reden, slaat hij af, alsof hij geen vermogen of benzine meer heeft. Als ik het contact uitzet en weer start, loopt hij perfect, alsof de storing er nooit is geweest. In het begin gebeurde het maar één keer per dag, en bij lage snelheden. Nu, de laatste tijd, gebeurt het heel vaak, zowel bij hoge snelheden als bij lage snelheden (hoge snelheden bij 120 km/u). Soms zet ik het contact uit en start ik hem weer, maar dan slaat hij nog steeds af en moet ik hem meerdere keren uit- en weer aanzetten. Maar daarna rijdt hij weer uitstekend, alsof er nooit een storing is geweest. Het is de eerste keer dat ik een automatische injectie heb, dus ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zou alle informatie op prijs stellen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2064 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Re: Probleem r19 single-point injectie model 96
Als het waarschuwingslampje niet gaat branden, is het toerentellerrelais (dat de elektrische brandstofpomp van stroom voorziet) mogelijk defect.

In dat geval stopt de pomp, daalt de druk en slaat de motor af, maar gaat er geen waarschuwingslampje branden.

Wanneer u de auto opnieuw start, ontvangt het relais een ontstekingssignaal, start de pomp opnieuw en rijdt de auto alsof er niets is gebeurd.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2076 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteur op het onderwerp Re: Probleem r19 single-point injectie model 96
Het lijkt me een vrij logische verklaring, ik ga het proberen, heel erg bedankt. Nog een vraag: waar bevindt dat relais zich? (ha) Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2878 door handmatig-mechanisch
Om erachter te komen welk relais het is, zit er een zwart kastje aan de linkerkant van het motorcompartiment. U kunt iemand vragen de contactschakelaar open te zetten. Zodra de lampen branden, piept het betreffende relais een paar seconden.