Zoek MDM

Bulletin

Trillingen van de Ford Mondeo MK III

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20375 door handmatig-mechanisch
Ford Mondeo MK III Trillingen Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Model MK III uit 2005 met een 2.0 TDCi en die trilt bij snelheden van 120 km/u (75 mph).
Ik heb de banden, velgen en aandrijfas al vervangen, de schokdempers gecontroleerd, de voor- en achterwielen uitgelijnd, het subframe voor en achter uitgelijnd, de motorophanging laten vervangen en de motor meerdere keren laten balanceren, maar het probleem blijft bestaan. Ik zou graag willen weten of iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20393 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij de Ford Mondeo MK III
Het is een interessant onderwerp, aangezien je de elementen die deze trillingen veroorzaken hebt aangepast.
Kun je die trilling nauwkeuriger beschrijven?
Zit die in het stuur, het dashboard of in de hele auto?
Treedt de trilling bij 130 km/u op tijdens het accelereren? Of ook wanneer je het gaspedaal loslaat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Trillingen bij de Ford Mondeo MK III
De trillingen beginnen bij 130 km/u en de auto begint te trillen. Dit wordt vervolgens overal doorgegeven: aan het stuur, het dashboard, enzovoort. Het maakt niet uit in welke versnelling je zit en of je accelereert of niet. Je kunt de auto zelfs in neutraal zetten en hij trilt nog steeds even hard. Ik heb wel het idee dat hij iets meer trilt als hij belast wordt, bijvoorbeeld op een heuvel of als je iets meer accelereert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20413 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, blijkt dat het een probleem aan de voorkant is. Krik de voorkant van de auto op met behulp van twee krikken, maar gebruik daarbij de onderste draagarmen, zodat de aandrijflijn zo recht mogelijk is. Schakel naar de vijfde versnelling en laat de wielen spinnen, zorg ervoor dat er geen aandrijfassen verbogen of wiebelend zijn. Controleer ook de banden.
Als er niets te zien is, controleer dan de fusees en de fusees.
P.S. Wees niet bang om de wielen te laten spinnen, houd de handrem aangetrokken. Mogelijk moet je het ABS loskoppelen.
Succes, laat ons weten hoe het afloopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #20609 door handmatig-mechanisch
Ik heb gedaan wat je zei en vanaf 120 km/u begint de carrosserie te trillen, maar ik zie niets abnormaals of speling in de kogelgewrichten.