Zoek MDM

Bulletin

Corolla 3C accelereert niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2035 door handmatig-mechanisch
Corolla 3C accelereert niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Corolla 3C die probleemloos start, maar slechts tot 1500 tpm accelereert en dan motorstoring krijgt. Op aanraden van de monteur zijn de gasklep en de computer vervangen, maar de storing blijft bestaan.
Bij accelereren opent de luchtstroom zich normaal, maar de spanning op de pompsolenoïde verandert niet; deze blijft op 2,3 volt staan.
Ik zou alle hulp op prijs stellen, aangezien het een privé-geïmporteerde auto was en de officiële vertegenwoordiger hier hem niet wil inspecteren.
Bij voorbaat dank,
Oscar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2065 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Corolla 3C accelereert niet
Je luchtmassameter, gasklep, krukassensor of nokkenassensor kunnen defect zijn...

Je zegt dat de vertegenwoordiger van de Toyota-dealer in jouw omgeving het niet wil controleren? Waarom, gaat de auto hem dan pijn doen?

Als je een dergelijk probleem hebt, kun je het beste naar een erkende dealer of garage gaan waar ze de ECU en foutcodes kunnen testen voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen.

Je kunt deze man in ieder geval melden bij de Consumentenbond of bij Toyota. Als hij hetzelfde nog eens doet of als je meer van dergelijke meldingen hoort, wordt zijn vergunning ingetrokken. Fabrikanten willen geen garages die hen als oplichters bestempelen of in diskrediet brengen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2085 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, megabeat_1. Ik laat je weten dat mijn auto vandaag gerepareerd is. Het was een bedradingsprobleem tussen de CPU en een onderdeel. Helaas was ik niet volledig op de hoogte.
Voordat ze het repareerden, bracht ik hem naar twee andere garages die apparatuur hadden om de regeleenheid te controleren, en zij stelden een diagnose voor het gaspedaal. Ik verving die door een andere, maar niets hielp. Later kreeg ik een andere regeleenheid, die ik ook verving, maar het probleem bleef bestaan. Daarom heb ik besloten het probleem te melden.
Deze auto is privé geïmporteerd en de wettelijke vertegenwoordiger van het merk voert, als tegenmaatregel, geen mechanisch onderhoud of reserveonderdelen uit. Dit is het geval bij veel Toyota's hier in de buurt.
Met vriendelijke groet en nogmaals bedankt voor je medewerking,
Oscar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2102 door handmatig-mechanisch
Als u mij vertelde dat de storing die de Engine Diagnostic Unit aangaf te maken had met het gaspedaal en dat vervanging daarvan niet hielp, dan heeft u zojuist uw eigen twijfel weggenomen.

De fout ligt waarschijnlijk in de connector van de gaspedaalsensor, want afhankelijk van uw motor accelereert u ofwel rechtstreeks vanaf de motor via een stalen kabel (zoals in het verleden), ofwel zet uw auto de gaspedaalpositie om in een elektrisch signaal dat de ECU interpreteert en verwerkt.

Als de sensor kapotgaat, kunt u niet accelereren en gaat het lampje branden, of als de kabels breken, er kortsluiting ontstaat of de connector beschadigd raakt, is het resultaat hetzelfde, maar het vervangen van het onderdeel helpt helemaal niet, omdat het probleem niet bij het onderdeel zelf ligt, maar bij de kabels.

Met vriendelijke groet, en meld uw probleem op elk forum dat u kunt vinden en bij een consumentenbond. Zet hen onder druk en maak uzelf bekend, zodat ze weten dat u degene bent die de overhand heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2109 door handmatig-mechanisch
Je hebt waarschijnlijk gelijk, megabeat_1. Ik had logisch moeten redeneren zoals jij het noemt.
Wat me in de war bracht, was dat toen ik de motor observeerde, ik merkte dat de gasklep van de luchtinlaat werd geactiveerd wanneer ik accelereerde. Dus ik nam aan dat de computer informatie kreeg van het gaspedaal, een magnetische positiesensor.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet, Oscar.