Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsstoring bij Nissan Patrol

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2034 door handmatig-mechanisch
Koppelingsstoring Nissan Patrol Gepubliceerd door manual-mecanica
:( Hallo allemaal, ik heb een Nissan Patrol 260. Ik heb de koppelingspomp en de cilinder vervangen door nieuwe, maar het pedaal raakt nog steeds de bodem. Kan iemand me wat advies geven? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2044 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Nissan Patrol koppeling defect
Nu, in de winter, hoewel het misschien gek klinkt, kan het je overkomen als de vloeistof die je hebt oud is. Het overkwam mij met de rem, ik ververste de vloeistof en klaar. Als je geen lekkage hebt en je zegt dat je de pomp hebt vervangen, moet je de koppeling demonteren. De storing kan van binnenuit zitten en om de een of andere reden gaat hij niet meer terug. Sorry.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2052 door handmatig-mechanisch
Laat alle koppelingsvloeistof nogmaals leeglopen. Controleer of de vloeistof hard blijft en controleer de verbindingsbus met de koppelingscilinder. Deze is vaak lek en lekt vloeistof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2063 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat je moet doen, is controleren of het mechanische deel van de koppeling in orde is. Om dit te doen, til je simpelweg één achterwiel op, schakel je een versnelling in en houd je het koppelingspedaal ingedrukt.

Als er geen ongewone geluiden te horen zijn en het wiel dat omhoog blijft niet draait, werken de koppelingsplaat, -naaf en -lagercombinatie min of meer goed (let op: dit betekent niet dat deze niet versleten of gedeeltelijk vastgelopen is).

Nadat we er zeker van zijn dat in ieder geval de koppelingsnaaf en het -lager in orde zijn, gaan we verder met het hydraulische deel.

Eerst moeten we het circuit ontluchten, zoals Juancarlos terecht opmerkt, en controleren of er nergens vloeistof lekt.

Als het peil nog steeds laag blijft en de pomp nieuw is, is er ofwel lucht, ofwel laten de cilinderafdichtingen of de pomp vloeistof van de ene kant van de zuiger naar de andere kant stromen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2091 door handmatig-mechanisch
Mogelijk is er een probleem met de demper van het hydraulische koppelingssysteem. Dit is een apparaat dat trillingen in het koppelingspedaal dempt. Er zit een ontluchtingsnippel in, en soms moet die ontlucht worden. Deze bevindt zich rechts in het motorcompartiment. Als u de slang volgt die uit de pomp komt, vindt u hem. Met vriendelijke groet.