Zoek MDM

Bulletin

Ford Transit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21305 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Transit
Hoi Poda, ik had nog niet eerder gereageerd omdat ik de bus net heb. Nou, de versnellingen schakelen prima... ik heb het geprobeerd, maar de eigenaar zegt dat ze soms moeilijk schakelen, maar het grootste probleem is een hard geluid dat verdwijnt als je het koppelingspedaal intrapt. Ik heb de oliedop verwijderd en er viel nog geen kwart olie uit. Ik zou de bak niet weer willen laten zakken als alles nieuw is, het werkte maar een maand, toen hield het op. Ik ga eerst de olie proberen, bedankt allemaal, doei.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21307 door handmatig-mechanisch
Oké, puma_01, heb je de olie in de versnellingsbak niet ververst? Hoe komt het dat je maar 1/4 liter bent kwijtgeraakt? Ben je het ergens kwijtgeraakt? Ik hoop dat de versnellingsbak kapot is, want dat zou een ramp zijn. Voeg dunnere olie toe en laat de olie even lopen, giet het er dan bij, zodat alle schaafsel eruit valt. Voeg dan een SAE90-olie toe (Motul PA90). Deze is geweldig voor de versnellingsbakken die het hebben begeven. Nou, ik zal je niet verder vervelen, veel succes en met vriendelijke groet.:kwaadaardig:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21331 door handmatig-mechanisch
Hallo, wat er met de olie is gebeurd, is dat de eigenaar zei dat hij die later bij de kraan zou verversen. Ook viel er een beetje uit toen ik de dop opende om de olie bij te vullen, maar tegelijkertijd vond ik het lastig om bij te vullen omdat ik mijn vinger erin stak en voelde dat hij ergens tegenaan stootte. Ik denk dat het het uiteinde van de cardanas was. Ik weet niet of ik een eenvoudigere pod kan openen om de olie bij te vullen, en het ontluchtingsgat lijkt erg klein. Nou, ik probeer het nog eens. Groeten, tot ziens.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21351 door handmatig-mechanisch
Vriend, als het geluid verdwijnt wanneer je de koppeling intrapt, dan komt het duidelijk uit de versnellingsbak. Dit geluid verdwijnt echter niet na een tijdje. Als het te wijten is aan een gebrek aan olie, blijft het constant aanwezig. Ik denk dat het het beste is om geduld te hebben en de bak weer te laten zakken. Controleer vervolgens of de pilot-as geen axiale of longitudinale speling heeft. Uit wat je zegt, klinkt het als een probleem met de lagers van de versnellingsbak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 3 maanden geleden #21422 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb me nu met geduld gewapend en probeer nu het probleem beter te diagnosticeren. Het geluid kwam niet van de koppeling die inliep, maar van binnenuit de versnellingsbak vanwege een gebrek aan olie. Ik kon echter niet via de vuldop olie bijvullen. Ik moest een lampje verwijderen dat boven de hydraulische actuator zit. Nadat dit allemaal was gedaan, startte ik de bus en verdween het geluid. Het probleem was alleen het gebrek aan olie. Er is alleen een normaal geluid dat te wijten is aan de slijtage en leeftijd van de versnellingsbak, maar alles is verbeterd.:gek: Goed. Bedankt voor je interesse en medewerking. Tot de volgende keer, ciaoooooooooooo.....