Zoek MDM

Bulletin

VERVANG DE ACHTERSTE ONDERSTE MOTORSTEUN VAN DE SCENIC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20076 door handmatig-mechanisch
VERVANG DE ACHTERSTE ONDERSTE MOTORSTEUN VAN DE SCENIC Gepubliceerd door manual-mecanica

Ik heb een Scenic Diesel 1.9 RXE en ik moet de onderste motorsteun (poot) vervangen, ook wel de drijfstang genoemd. Het is een onderdeel dat eruitziet als een drijfstang en in het midden verdraaid is.

Ik zou graag willen dat iemand me een exploded view kan sturen, zodat ik weet hoe deze gemonteerd is en hoe ik hem moet vervangen (de oude verwijderen en de nieuwe vervangen). Ik moet ook weten welke voorzorgsmaatregelen ik moet nemen, bijvoorbeeld of ik een steun onder de motor moet plaatsen voor het geval dat deze valt bij het verwijderen van het onderdeel en ik de nieuwe daardoor niet kan vervangen, enz.
Ik weet dat de vervanging niet langer dan 20 minuten duurt en ik doe het in mijn garage, dus ik heb geen werkput of speciaal gereedschap, behalve mijn gereedschap. Heb ik speciaal gereedschap nodig?

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20077 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VERVANGEN VAN DE ACHTERSTE ONDERSTE MOTORBASIS VAN DE SCENIC
Geachte heer, u hebt geen speciaal gereedschap nodig, alleen een krik om de auto aan de linkerkant op te tillen.
Hij heeft slechts twee bouten, één die de bak vasthoudt en de andere de carrosserie. Maak u geen zorgen, hij zal niet vallen of zo; die steun dient om te voorkomen dat de motor gaat slingeren tijdens het schakelen. Als die steun breekt, is dat zichtbaar in de versnellingspook; als u hem in de versnelling zet en schakelt, beweegt de pook overdreven.
Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet

José Capdevila,
Taller Auto & Arte

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.