Zoek MDM

Bulletin

probleem met de koppeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden - 14 jaar en 5 maanden geleden #19999 door handmatig-mechanisch
koppelingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik studeer mechanica (leerling), ik heb motoren en versnellingsbakken vervangen, maar allemaal met voorwielaandrijving. Nu heb ik een BMW 318 TDS uit 1996. Er is een probleem: als ik het koppelingspedaal intrap en in de versnelling zet, is het pedaal helemaal ingetrapt en begint de auto te rijden. Het is alsof ik het koppelingspedaal heb losgelaten, maar ik heb het helemaal ingedrukt. Er zijn dagen dat ik het pedaal ongeveer vier keer lichtjes indruk en het dan harder wordt. En moet je bij achterwielaangedreven auto's ook de motor verwijderen om de versnellingsbak te verwijderen? Ik heb het zelf wel eens ingewikkeld gezien. Ik hoop op jullie hulp.
Laatst bewerkt: 14 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20012 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: koppelingsprobleem
Hoi Manuel, er zit lucht in het hydraulische circuit van de koppeling, door vloeistofverlies, een defecte koppelingshoofdcilinder, een defecte koppelingshoofdcilinder of, vaker, een gebrek aan vloeistof. Om de transmissie te verwijderen, hoeft u niet de motor te verwijderen; maak de transmissie, de schakelpook, de ophanging of de versnellingsbaksteunen los. Het loswrikken van de motor is een goede manier om de uitlaatpijp los te maken. Het is een kleine klus als deze losraakt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20030 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: koppelingsprobleem
Het zou een lek in de hydraulische vloeistof kunnen zijn (DOT3 DOT4). Ik raad aan om de hoofdpomp die aan het koppelingspedaal is bevestigd goed te controleren en te controleren of er geen lekkage is. Waarschijnlijk moet je deze vervangen omdat de druk intern afneemt door slijtage van de "zuignappen" en dat is de reden waarom het pedaal slijt (het start met het pedaal ingedrukt).