Zoek MDM

Bulletin

probleem met het relais

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19835 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met het relais
Nee, Jose. Kijk naar de zijkant die naar de rechter schokdemper wijst. Je ziet een bak met twee dunne waterleidingen erin. Dat is alles.
Sluit tijdens het accelereren de luchtklep. Zorg ervoor dat hij van vol gas naar vol gas gaat en dat de gasklep eronder bijna helemaal dicht is.
LET OP: Elke keer dat je het gaspedaal gebruikt zonder dat de motor draait, spuit er een straal brandstof in, waardoor de motor kan verzuipen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19841 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb de buis nog eens bekeken en hij is in orde. Ik weet al welk ventiel de vlinderklep bovenaan is. Hij moet helemaal open staan. Heel erg bedankt en sorry voor de vele vragen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19842 door handmatig-mechanisch
Het probleem zit niet in de bovenste vlinderklep, maar in de onderste, die wordt aangestuurd door een systeem van stangen die op hun beurt door de klep worden aangestuurd. Controleer, terwijl de motor draait, of het stationair draaien stabieler wordt door de stangen aan de andere kant van de klep met een schroevendraaier aan te duwen. Het spijt me dat ik niet preciezer kan zijn, maar ik ben een paar jaar geleden gestopt met aan de carburateur te sleutelen.
Als je vragen hebt, stel ze gerust; het zal niemand deren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19846 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken of ik u kan helpen...

- Controleer op abnormale luchtinlaten, die leiden tot een onjuiste initiële stationair toerentalregeling. Onder bepaalde omstandigheden kan een te lage stationair toerentalinstelling ervoor zorgen dat de motor afslaat bij stationair draaien.
- Storing stationair stabilisatorklep. Controleer of de klep snel en volledig opent zonder vast te lopen of vast te zitten wanneer er 12 V wordt toegepast. LET OP: Beweeg de draaiende zuiger niet zonder 12 V op de klep aan te leggen; deze zal verslechteren.
- De weerstand van de spoelen van de stabilisatorklep is meestal ongeveer 30 Ohm, wat gelijk staat aan het feit dat het toepassen van 12 V ongeveer 400 mA (milliAmperes) = 0,4 Ampère genereert, wat zal worden waargenomen als u de klep met uw hand aanraakt als een permanent tintelen of trillen. Simpel gezegd, de wet van Ohm is: I = V/R, dat is: 12/30 = 0,4 Ampère = 400 mA.
Koolstofafzettingen of resten van benzine op de onderste delen van de inlaatklepstelen, waardoor er niet voldoende lucht in de cilinders kan komen.
- Bougies met een thermische waarde die niet geschikt is voor de cilinderinhoud en het vermogen.
- Vuil op de platinadraad (thermisch element) van de luchtmassameter
. - Het stationair toerental werd geregeld met de gasklepschakelaar open, waardoor het continuïteitssignaal naar de regeleenheid bij stationair toerental onjuist was.
- In sommige gevallen is de lambdasonde overstroomd door een te hoog oliepeil in het carter.
- Zonder 12V-spanning zou de stabilisatorklep alleen de noodstartopening open moeten hebben.
- Bij het loskoppelen van de accu, het vervangen van de regeleenheid of door een spanningsuitval kunnen er schommelingen in het stationair toerental optreden.
- Als er een radio is ingebouwd met het volume verbonden met de snelheidsfunctie op het instrumentenpaneel, is het snelheidssignaal bij het stoppen voor een stoplicht niet te verstaan en slaat de motor af. Dit
lijkt misschien een hoop theorie, maar dit zijn de meest voorkomende storingen in deze gevallen...