Zoek MDM

Bulletin

KNAPPERENDE TRANSMISSIE HELP A.U.B. te veel data

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden - 14 jaar en 7 maanden geleden #19822 door handmatig-mechanisch
TRANSMISSIE KNAPPERT HELP A.U.B. veel data Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, mijn naam is Fer en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb hier al heel wat gelezen en ik
vond het erg leuk en interessant. Nou, ik heb echt vreselijke hoofdpijn. Mijn auto maakt een scherp krakend/bonkend geluid wanneer ik begin met accelereren of vertragen, in elke versnelling, en het wordt duidelijker bij lage toerentallen, en nog meer in de eerste versnelling als je zo langzaam rijdt dat je alles kunt horen.
Meer informatie: bij scherpe of zachte bochten gebeurt er niets, zelfs geen hobbels. In mijn achteruit, als ik tot 3000 toeren ga en hem laat vertragen, krast het alleen maar, het doet echt pijn om te horen.
Meer informatie met de voorwielen in de lucht bij het links- en rechtsom draaien (met de motor uit) maakt het krakende geluiden die klinken alsof ze uit de versnellingsbak komen en ik maak me grote zorgen omdat ik niet precies weet wat het zou kunnen zijn en hoeveel risico ik loop door zo te rijden...
hoe dan ook, alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld, trouwens het is een Toledo II 1.9 TDI 110,
heel erg bedankt
Laatst bewerkt: 14 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19829 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: KRAKENDE TRANSMISSIE. HELP A.U.B. Veel informatie.
Hoi Fer. Begin met het controleren van de staat van de transmissiebalgen van beide wielen. Zorg ervoor dat ze goed gesmeerd zijn. Zo niet, dan zijn ze droog en kunnen ze breken, wat erger is dan een sigarettenpeuk.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19847 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: KRAKENDE TRANSMISSIE. HELP A.U.B. Veel informatie.
Hé man, bedankt voor je antwoord. De balgen zijn allemaal in orde... wat ik nog niet heb gecontroleerd, is of er vet in zit of dat het droog is. Ik denk niet dat er vet ontbreekt. Ik heb de koppeling een jaar geleden vervangen en als er vet in zat, wat moet ik dan doen? Moet ik de balgen eraf halen om ze te controleren? Ze zijn echt perfect. Nou, bedankt, met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19850 door handmatig-mechanisch
Hoi Fer, heb je ook de remklauwen gecontroleerd? Stoelen uit die jaren waren behoorlijk defect met die remklauwen, en een paar jaar geleden hebben ze een actie gehouden om alle kapotte stoelen te vervangen. Dat zou de reden kunnen zijn waarom het geluid komt. Probeer de staat ervan te controleren. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19871 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik raad je aan om de transmissie- en motorsteunen te controleren. Zoek naar punten die te dicht bij elkaar zitten tussen de transmissie en de carrosserie of het subframe. Idealiter til je de transmissie op met een hefbrug en gebruik je hendels met een metalen staaf om te zoeken naar transmissiebewegingen waardoor de transmissie de carrosserie raakt. Als je een defecte steun ontdekt, raad ik je aan om ze allemaal te vervangen. Succes.