Zoek MDM

Bulletin

mijn opel corsa start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19719 door handmatig-mechanisch
Mijn Opel Corsa start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
:( Kijk, mijn auto staat al een week op dezelfde plek zonder te starten. En vandaag, toen ik hem wilde ophalen, wetende dat het even zou duren voordat hij goed startte en ik hoopte dat dat zou gebeuren, heb ik de sleutel erin gestoken, het contact aangezet met de versnellingspook aan en het gaspedaal ingedrukt. Maar hij sloeg af. Toen ik hem probeerde te starten door herhaaldelijk op het gaspedaal te drukken, lukte het niet. Ik wilde weten of iemand weet hoe dit kan gebeuren? Ik weet niet of het de accu of een ander onderdeel is dat kapot is. Als iemand me een oplossing kan geven...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19732 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Opel Corsa start niet.
IK BEGRIJP HET NIET ALS JE ZEGT "WETENDE DAT HET MOEILIJK ZOU ZIJN OM GOED TE STARTEN", MOET JE EERST DE ACCU CONTROLEREN, WANT ALS DIE LEEG IS, STAAT ER GEEN SPANNING OP DE BRANDSTOFPOMP. PROBEER MEER KENMERKEN VAN JE VOERTUIG TE VERMELDEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19733 door handmatig-mechanisch
Nou, waarschijnlijk is de accu van je auto leeg. Maar als de startmotor de motor makkelijk ronddraait, ligt het probleem niet bij de accu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19735 door handmatig-mechanisch
Andere keren heb ik de auto een week of zo stil laten staan, en in de kou duurt het dan lang voordat hij start, maar deze keer krijgt hij gewoon niet de vonk die hij nodig heeft om te starten. Ik denk dat de accu leeg is, maar ik wilde weten of iemand me een oplossing kan geven. BEDANKT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19851 door handmatig-mechanisch
Hallo, zit het probleem met de brandstofinjectie of de carburateur van je Corsa? Als het de carburateur is, kan het naast de accu ook aan de voet liggen... want als je het gaspedaal te ver intrapt voordat je het contact aanzet, kun je de motor verzuipen. En als de motor al startproblemen heeft (misschien door ouderdom, bedrading, verdeler, bougies, startmotor...), maak je het erger... Als het de brandstofinjectie is, test dan de accu en de startmotor en als de motor perfect ronddraait, de verdeler, de bougies of de kabels.