Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurprobleem met een Toyota Corolla 1.3 uit 1991

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19713 door handmatig-mechanisch
Hallo jongens:

mijn grote probleem is dat ik een Toyota Corolla 1.3 uit 1991 heb waarvan de temperatuur heel snel stijgt (maximaal 5 minuten) tot halverwege en hij verloor water. Eerst heb ik de waterpomp gerepareerd, hij bleef opwarmen en water verliezen... de monteur heeft de cilinderkoppakking vervangen, hij bleef opwarmen, ik heb hem ergens anders naartoe gebracht waar ze de thermostaat hebben vervangen en de radiator hebben schoongemaakt, ze hebben koelvloeistof erin gedaan en de koelvloeistofdop vervangen, wat slecht was, hij lekte geen water meer en hij bleef opwarmen totdat ik hem op een dag uitzette en het hoorde klinken alsof het kookte en al het water was verdwenen. De tweede monteur kwam nadat hij het had gecontroleerd en opnieuw had gevuld en zag dat er geen water lekte. Hij vertelde me dat het mogelijk was dat de vorige monteur bij het vervangen van de cilinderkoppakking de cilinderkop niet naar de werkplaats had gestuurd (ik weet dat hij dat niet heeft gedaan) en dat dat de oorzaak moet zijn dat de motor kookt.
Kan iemand me vertellen of deze informatie klopt of dat er een ander probleem is dat niet wordt aangepakt?
Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19715 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurprobleem bij een Toyota Corolla 1.3 uit 1991
Uit wat je hebt opgemerkt, lijkt het erop dat de cilinderkop een interne lekkage of barst heeft (ervan uitgaande dat de pakking nieuw is), dus ik denk dat het een goed idee is om hem naar een slijperij te brengen om hem te laten testen (een monteur kan dit doen). Je moet er zeker van zijn dat er geen interne lekkages zijn. Dat zou betekenen dat de compressie naar het koelsysteem gaat. Met vriendelijke groet en veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19725 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurprobleem bij een Toyota Corolla 1.3 uit 1991
Het kan zijn dat de cilinderkop putjes heeft en er water uit de verbrandingskamer lekt. In dat geval moet de cilinderkop hydraulisch getest worden, maar in dit geval
Een andere mogelijkheid is dat er bij het vullen van het koelsysteem geen lucht is afgetapt, waardoor er luchtbellen zijn ontstaan en de koelvloeistof niet kan circuleren. In dat geval zou er koelvloeistof verbruikt worden door verdamping door oververhitting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19726 door handmatig-mechanisch
Houd er ook rekening mee dat de cilinderkop vervorming oploopt aan het oppervlak, wanneer deze in contact komt met de pakking. Om dit te controleren, demonteert u de cilinderkop, maakt u hem schoon en legt u een gerectificeerde liniaal op het contactoppervlak. De contactspleet mag niet groter zijn dan 0,15 mm.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19727 door handmatig-mechanisch
Bedankt jongens, jullie waren een grote hulp :kus: