Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Touran 2.0

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19689 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Touran 2.0 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, tijdens het surfen op internet kwam ik deze pagina tegen, die erg interessant lijkt. Ik was op zoek naar tips om problemen met mijn auto op te lossen, omdat ik me al een tijdje zorgen maak.
Ik zou graag van iemand horen die dezelfde auto bezit of die me een oplossing kan geven of wat ik moet doen, aangezien ik garages steeds minder vertrouw.
Ik merk al een tijdje dat als de auto koud is en ik voor een stoplicht stop, hij begint te schokken alsof er iets mis is, maar dan loopt hij perfect. Ik heb hem in de motor laten zetten, maar ze kunnen niets zien. Ik heb de distributieriem vervangen bij 120.000 km, samen met de waterpomp, en ik heb gemerkt dat hij antivries verbruikt. Ik ben naar de garage geweest, maar ze kunnen niets zien. Dit is mijn verhaal en mijn ervaring met mijn auto. Kan iemand me helpen?
Ik wil ook de grille aan de voorkant vervangen, die een verchroomd kunststof onderdeel heeft, en ik wil hem zelf vervangen, maar ik kan geen handleiding vinden om hem te vervangen.
Op dit moment is dit wat er met me aan de hand is. Ik hoop dat een welwillende en deskundige ziel me advies kan geven over wat het beste is voor mijn auto.
Groeten allemaal, en ik kijk uit naar je reactie.
Angel Garrido

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19692 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Touran 2.0
Heel goed. Ik had een Seta Leon 1.9 TDI en ik had hetzelfde probleem als jij. Kleine schokjes bij stilstand (stoplichten). Wat schommelingen in de motorwerking, als de naald van de toerenteller niet beweegt (niet sprongetjes alsof het toerental zou veranderen). Dit probleem maakte me gek vanaf de dag dat ik de auto kocht tot de dag dat ik hem verkocht (3 jaar). Ze hebben veel onderdelen vervangen en ik heb veel tijd op forums doorgebracht, maar uiteindelijk niets. De auto liep prima, maar hij had deze schommelingen bij stilstand. Uiteindelijk, na zoveel experimenten, denk ik dat het de beroemde dubbele massakoppeling is die VAG's hebben. Dus maak je geen zorgen. Ik hoop veel voor iemand die dit beseft (er zijn er veel die er nooit achter komen), en nog meer voor iemand die een nieuwe auto zoals de mijne koopt.
Dus dat is volgens mij het probleem. Niets anders veroorzaakt dit falen. Zoek online naar BIMASA VAG en je vindt meer informatie.:( Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19698 door handmatig-mechanisch
Deze motoren veroorzaken problemen met cilinderkopbreuk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #19848 door handmatig-mechanisch
Je vermeldt niet of je motor diesel of benzine is. Als het diesel is en je motor een BKD-type is, wordt je probleem met antivriesverbruik waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met de cilinderkop, aangezien die bijna allemaal kapot zijn. De trillingen lijken afkomstig te zijn van het tweemassavliegwiel. Met vriendelijke groet.