Hallo allemaal:
Mijn naam is Juan, ik ben nieuw op het forum, maar ik volg je al een tijdje. Nu ik een probleem heb, heb ik besloten me te registreren om te kijken of jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Renault 19 GTX 1.7. Mijn probleem is dat de carburateur de afgelopen 10 dagen of zo twee keer lekt onder het injectormembraan, waar een gat zit met een gouden plug zonder inkeping voor een schroevendraaier of speciale sleutel. De eerste keer, na het demonteren en vervangen van het injectormembraan, ontdekte ik de plug en toen ik erop drukte, gaf hij ongeveer 5 mm mee en was de lekkage verholpen. Gisteren, na 10 dagen zonder lekkage, gebeurde hetzelfde weer. Ik drukte de plug opnieuw in en het stopte, maar er lekte nog steeds niets. Morgen heb ik besloten hem weer te demonteren, alle mogelijke pakkingen te vervangen en de carburateur (SOLEX 32-34) schoon te maken.
Mijn vraag is de volgende: Kan iemand mij vertellen wat het doel en de functie van deze plug is? Welke reparaties zijn er nodig?
Sorry voor de preek. Met vriendelijke groet, en hartelijk dank voor uw tijd. (Ik heb een bestand met een foto bijgevoegd.)