Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Corsa Isuzu 1.7 motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19631 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa 1.7 Isuzu-motor Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de motor gecontroleerd en er lekt olie via de distributieplaat waar de oliepomp zit. De oliepomp zou een Orris-ring moeten hebben, maar de plaat heeft geen pakking. En er zitten twee sleuven in waarvan ik niet weet of ze voor de motorventilatie zijn. Als ik ze afdicht met kit, lekt het niet, maar wel via de keerring van het hoofdlager. Ervaring hiermee zou erg nuttig zijn. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19632 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa 1.7 Isuzu-motor
Advies: gebruik altijd een soort pakking of kit tussen de metalen (metaal is nooit perfect en er zitten altijd poriën in) en vervang de afdichting onmiddellijk.

Nog een tip: als je een motor opent, kun je heel voorzichtig zijn: afdichtingen tussen de metalen plaatsen en alles vervangen waar rubber, afdichtingen, O-ringen, enz. op zitten. Want als de motor eenmaal open is, zit je aan de veilige kant.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19637 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa 1.7 Isuzu-motor
Het zegel is nieuw. Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19685 door handmatig-mechanisch
Hoi Roberto. Ik had een soortgelijk geval, en het bleek dat de axiale bussen van de krukas veel zijdelingse speling hadden.
Controleer met een sleutel of een grote schroevendraaier de speling op de krukaspoelie om te zien of deze veel heen en weer beweegt.
Succes...