Zoek MDM

Bulletin

peugeo boxer 2.2 120cv kapotte zuiger met 90.000 km

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19561 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag weten of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt. Mijn busje, twee jaar oud
en met 90.000 km op de teller, heeft een kapotte zuiger. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19618 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2.2 120pk kapotte zuiger met 90.000 km
Ik denk dat je een probleem met zelfontploffing hebt gehad.

Ik ken momenteel geen andere gevallen. Laten we eens kijken of een van je vrienden je iets kan vertellen.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2.2 120pk kapotte zuiger met 90.000 km
Hallo, ik heb een Isuzu Trooper met hetzelfde probleem, veroorzaakt door een injector die vastliep en niet meer wilde stoppen met brandstof afgeven. Dat was natuurlijk een Common Rail-systeem. Ik weet niet wat voor systeem de Boxer heeft, maar alles wijst erop dat de injector in die cilinder open blijft staan, vandaar het probleem.
Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19621 door handmatig-mechanisch
Bedankt, hij staat al in een werkplaats en ze vertellen me dat het een Puma-motor of zoiets is,
en dat wat mij is overkomen bijna nooit gebeurt. Het probleem is dat ik een brand heb.
Weet iemand of de motor vervangen moet worden of dat de zuiger gerepareerd kan worden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19627 door handmatig-mechanisch
Hallo nogmaals, kijk, ik zal je vertellen, in mijn geval had de Isuzu-motor geen verwisselbare cilinderbussen, de motor moest eruit, volledig gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd worden met nieuwe zuigers. In jouw geval, als hij verwisselbare cilinderbussen heeft (ik weet het niet, ik heb die motor nog nooit gezien), zouden alleen de cilinderbussen, zuigers en zuigerveren vervangen hoeven te worden, een schijntje vergeleken met de andere. Houd er rekening mee dat je hiervoor de cilinderkop moet optillen en het carter moet openen.
En natuurlijk raad ik je aan om de injectoren te controleren voordat je alles weer monteert, aangezien ik neig naar het feit dat één injector open is gelaten.

Dat is mijn bescheiden indruk. Als er iemand is die meer meningen kan geven, zou dat op prijs worden gesteld. Het is altijd goed om te vergelijken.