Zoek MDM

Bulletin

peugeo boxer 2.2 120cv kapotte zuiger met 90.000 km

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #19561 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik wil graag weten of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt. Mijn busje, twee jaar oud
en met 90.000 km op de teller, heeft een kapotte zuiger. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #19618 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2.2 120pk kapotte zuiger met 90.000 km
Ik denk dat je een zelfontploffingsprobleem hebt gehad.

Ik ken momenteel geen andere gevallen. Laten we eens kijken of een van je vrienden je er iets over weet.

Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #19619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2.2 120pk kapotte zuiger met 90.000 km
Hallo, ik had een Isuzu Trooper binnen met hetzelfde probleem, veroorzaakt door een injector die open bleef staan ​​en brandstof bleef spuiten. Dat was natuurlijk een common rail-systeem; ik weet niet wat voor systeem de Boxer gebruikt, maar alles wijst erop dat de injector van die cilinder open is blijven staan, vandaar het probleem.
Ik hoop dat dit helpt. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #19621 door handmatig-mechanisch
Bedankt, de auto staat al in de garage en ze zeggen dat het een Puma-motorblok is of zoiets,
en dat wat mij is overkomen heel zeldzaam is. Het probleem is dat mijn motor kapot is.
Weet iemand of de motor vervangen moet worden of dat de zuiger gerepareerd kan worden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #19627 door handmatig-mechanisch
Hallo nogmaals, laat me het even uitleggen. In mijn geval had de Isuzu-motor geen verwisselbare cilinderbussen. De motor moest volledig worden verwijderd, gedemonteerd, uitgeboord en opnieuw gemonteerd met nieuwe zuigers. In jouw geval, als de cilinderbussen wél verwisselbaar zijn (ik weet het niet, ik heb die motor nog nooit gezien), hoef je alleen de cilinderbus, de zuiger en de zuigerveren te vervangen – een kleine prijs in vergelijking met de andere motor. Houd er rekening mee dat je de cilinderkop moet verwijderen en het carter moet openen.
En natuurlijk raad ik je aan om de injectoren te controleren voordat je alles weer in elkaar zet, want ik vermoed dat een injector open blijft staan.

Dat is slechts mijn bescheiden mening; als iemand nog andere suggesties heeft, hoor ik die graag. Het is altijd goed om ervaringen uit te wisselen.