Zoek MDM

Bulletin

Pointer 1.8 Mod 96 acceleratieprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19436 door handmatig-mechanisch
Pointer 1.8 Mod 96 acceleratieprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag. Ik heb een 1.8L Pointer uit 1996 en ik heb het volgende probleem. Soms loopt de auto niet goed onder de 2200 toeren en begint hij te stotteren. Zodra ik die toeren overschrijd, accelereert hij normaal. Ik heb het gasklephuis al stap voor stap vervangen. Ik heb de carburateur en injector (het is een single-point) schoongemaakt met een reparatieset. Ik kom er niet uit. Ze zeiden dat het de lambdasonde zou kunnen zijn, maar ik heb die losgekoppeld om te kijken wat er mis was, en hij blijft hetzelfde doen. Ze zeiden dat het ook de ECU zou kunnen zijn. Als u me kunt helpen, zou ik u oneindig dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19440 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Pointer 1.8 Mod 96 acceleratieprobleem
Hallo, vanuit mijn oogpunt zou ik eerst beginnen met het verwijderen van de bougies, controleren hoe de motor verbrandt, de weerstand van de kabels controleren, die tussen de 6000 en 14000 μs moet liggen, van kort naar lang. Oké.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19447 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Pointer 1.8 Mod 96 acceleratieprobleem
Controleer of je motor een EGR heeft en of deze volledig afsluit. Zoals Pollilla al zegt, kunnen de hoogspanningskabels ook schokken veroorzaken bij lage toerentallen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19454 door handmatig-mechanisch
Als ik de bougies eruit haal, zijn ze erg zwart, met roet, ik maak ze schoon en hetzelfde probleem blijft bestaan en de kabels zijn wel de juiste, ik weet niet wat ik anders moet doen dan hem verkopen hahaha

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19459 door handmatig-mechanisch
Je hebt alles al gedaan, het probleem zou in de brandstofpomp kunnen zitten. Er is een van de slangen gebarsten, want het defect dat je hebt, lijkt op een brandstoftekort en hoogstwaarschijnlijk maakt het starten daardoor moeilijk. Nou, ik wacht op je antwoord.