Zoek MDM

Bulletin

Probleem met automatische transmissie SCENIC

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19403 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een Renault SCENIC uit 2002 en die heeft de volgende storing:
De laatste dagen rijd ik plotseling tijdens het accelereren, hij komt niet vooruit alsof hij niet schakelt
. Er brandt geen storingslampje op het dashboard, zelfs het motorstoringslampje niet, en ik heb al twee scanners aangesloten en beide keren gaf hij geen storing of foutcodes weer. Een monteur vertelde me dat de versnellingsbak, die
automatisch is, olie te weinig heeft, en een andere monteur adviseerde me om de olievuldop te controleren. Omdat ik een beginnende monteur ben, weet ik niet waar je het over hebt.
Ik wil graag weten of dit waar is of wat er mis kan zijn.

Bedankt voor je aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met automatische transmissie SCENIC
Hallo. Eén vraag. Rijdt de auto? Is het probleem dan dat hij geen snelheid maakt? Of zet je hem gewoon in de vooruit of een andere versnelling en rijdt hij niet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19411 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met automatische transmissie SCENIC
Beste, wat de monteur je vertelde klopt. Controleer eerst het oliepeil in de versnellingsbak, en vervolgens de verbinding of bedrading, die verantwoordelijk is voor de overdracht van signalen naar de schakelinrichting. Als dat allemaal in goede staat is, is de volgende stap het controleren van de koppelomvormer en ten slotte de drukpomp (indien aanwezig). Anders moet je de versnellingsbak laten zakken en een grote reparatie uitvoeren.
Ik hoop dat ik je geholpen heb

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19416 door handmatig-mechanisch
Bedankt, XANDER, voor je snelle reactie.
Beste Jonny, de truck start wel, maar hij komt helemaal niet vooruit als je hem in een versnelling zet.
Het is vergelijkbaar met wanneer je gas geeft terwijl de hendel in de parkeerstand staat: de truck komt gewoon niet vooruit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19422 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb nog een vraag. Beweegt de snelheidsmeter als je in een versnelling schakelt?
Zo ja, dan zit het probleem in een as. Anders is er mogelijk een probleem met de omvormer of versnellingsbak. Maar kijk goed naar de assen. Als er één breekt, zorgt het differentieel ervoor dat het wiel met de minste weerstand gaat draaien. Tenzij er een differentieelblokkering is, hoop ik dat het iets kleins is. Veel succes met je auto. Met vriendelijke groet!