Zoek MDM

Bulletin

Lage oliedruk Peugeot 206 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20101 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage oliedruk Peugeot 206 1.6
Hallo allemaal, het hangt af van de kilometerstand van elke auto, maar veel auto's komen af-fabriek met SAE 5W40 of 10W40, en na verloop van tijd en kilometerstand gebruiken ze uiteindelijk 15W40. Bekijk deze link: www.arpem.com/tecnica/aceites/aceites_p.html en beslis dan.

P.S. Uit eigen ervaring heb ik weinig vertrouwen in halfsynthetische oliën. Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20141 door handmatig-mechanisch
HALLO, ik heb een 307 1.6hdi uit 2006 en ik had een "lage oliedruk". Ik reed met 120 km/u op de snelweg en plotseling klonken er pieptonen en verloor de auto vermogen en remde af. Hoe meer ik op het gaspedaal drukte, hoe meer hij remde. Ik reed naar de vluchtstrook, zette de motor af en startte opnieuw, maar er gebeurde niets. Ik reed door en stopte bij de eerste serviceweg. Toen ik de olie controleerde enzovoort, zag ik niets. Dus ik startte de auto en hij startte niet. De derde keer startte hij wel en ik besloot door te rijden omdat hij naast mijn huis stond. Ik kwam thuis en parkeerde hem op straat. De volgende dag startte ik hem en ging hem wassen. Alles was in orde. Na het wassen startte hij niet, opnieuw, 8 keer of meer. Ik weet het niet. En hij startte. Ik ging naar huis omdat de werkplaats gesloten was omdat het middag was en ik parkeerde in de garage. De volgende dag startte hij niet, hij was stuk. De sleepwagen kwam en bracht hem naar de werkplaats en de volgende dag bellen ze me vanuit de OFFICIËLE PEUGEOT SERVICE werkplaats (IK HEB DE FACTUUR) dat ze het BUDGET € 2.990 hebben (TURBO, DISTRIBUTIE, ETC ....), IK GA NAAR DE WERKPLAATS EN VERTEL HEN DAT IK HET NIET WIL REPAREREN EN HET VOERTUIG NAAR EEN ANDERE OFFICIËLE SERVICE WIL STUREN, MAAR DEZE KEER IS EEN VERRASSING "" ZE BELLEN MIJ EN VERTELLEN DAT HET BUDGET AL KLAAR IS, € 366 MOTORZEKERINGENPANEEL (IK BEN GEK EN TWIJFEL OF HET ECHT KAN ZIJN, IK DENK DAT IK GA WACHTEN TOT HET GEREPAREERD IS VOORDAT IK IETS MEENEEM EN HET VIER, HET IS AL GEREPAREERD € 366,43 EN IK HEB IETS MEEGGENOMEN, EN NU WEET IK NIET OF IK Ik zou de klantenservice van Peugeot moeten bellen en ze me laten uitleggen waarom een officiële dealer me € 2.990 rekent en bij een andere € 366. Zijn er ook dealers die oplichters zijn? Ik laat de vraag hier. Ik hoop dat het helpt. Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33532 door handmatig-mechanisch
Bij Peugeots is het probleem eenvoudig wanneer het oliewaarschuwingslampje gaat branden
: 1. Was de motor met diesel
. Tap eerst de motorolie af, tap vervolgens
4 liter diesel af en reinig de motor met Vardal.
Probeer het een minuutje, tap vervolgens de diesel af
en herhaal dit nogmaals. Voeg opnieuw olie toe.
Gebruik hiervoor Motul, Elf, enz. Dit zijn allemaal speciale oliën voor deze motor.
Met vriendelijke groet, Henry Palma, El Salvador, CA