Hallo, ik heb een Peugeot 307 1.6 HDI uit 2006 en ik kreeg een waarschuwing voor een lage oliedruk. Ik reed op de snelweg met 120 km/u toen plotseling het waarschuwingslampje ging branden en de auto vermogen verloor en afsloeg. Hoe meer ik het gaspedaal indrukte, hoe meer de auto vertraagde. Ik ben naar de vluchtstrook gereden, heb de motor uitgezet en opnieuw gestart, maar de waarschuwing ging niet meer aan. Ik ben verder gereden en ben gestopt bij de eerste parallelweg. Toen ik de olie en alles controleerde, leek er niets mis te zijn. Daarna probeerde ik de auto opnieuw te starten, maar hij wilde niet aanslaan. Bij de derde poging startte hij wel en ik besloot door te rijden omdat ik bijna thuis was. Ik ben thuisgekomen en heb de auto op straat geparkeerd. De volgende dag startte ik de auto en ging hem wassen. Alles leek in orde. Na het wassen wilde hij weer niet starten. Ik heb het wel acht keer of vaker geprobeerd, ik weet het niet precies, en uiteindelijk startte hij. Ik ben naar huis gegaan omdat de garage gesloten was, aangezien het laat in de middag was, en heb de auto daar geparkeerd. De volgende dag startte hij nog steeds niet; hij was dood. Een sleepwagen kwam hem ophalen en bracht hem naar de garage, en de dag erna belden ze me. Ik ging naar een officiële Peugeot-dealer (ik heb de factuur) en daar vroegen ze € 2.990 voor de reparatie (turbo, distributieriem, enz.). Ik ging naar de werkplaats en zei dat ik de reparatie niet wilde en bracht de auto naar een andere officiële dealer. Maar deze keer, verrassing! Ze belden me en vertelden me dat de offerte klaar was: € 366 voor de zekeringkast van de motor. (Ik was verbijsterd en vroeg me af of het echt kon. Ik dacht: "Ik wacht wel tot het gerepareerd is voordat ik een drankje neem en het vier." Het is al gerepareerd, € 366,43, en ik heb een drankje genomen. Nu weet ik niet of ik de klantenservice van Peugeot moet bellen en vragen waarom een officiële dealer me zoveel in rekening brengt.) € 2.990 EN IN EEN ANDERE € 366. BESTAAN ER DIEFREGENDE DEALERS? Ik laat de vraag hier staan, ik hoop dat het helpt, bedankt.