Hallo, ik heb al meer dan twee weken een probleem met mijn Peugeot 206 1.6 uit 2009. Het begon met het STOP-waarschuwingslampje en het oliekannetje, wat duidt op een lage oliedruk. De oliepomp, het filter en de olie zijn al vervangen (overigens heb ik in plaats van Total Quartz 5W40 Castrol synthetische 5W20 gebruikt). Het oliefilter en de zuigerveren zijn ook gecontroleerd en vertonen geen slijtage of vuil. Ik heb de auto 's middags opgehaald bij de garage, maar het waarschuwingslampje ging diezelfde avond weer branden.
Het oliefilterhuis, met een klepachtig onderdeel, is ook gecontroleerd. Met het blote oog is niets zichtbaar, maar ik wil graag weten of er een manier is om te testen of het goed werkt.
Er is een drukmeter geïnstalleerd, die 0 PSI aangeeft, en bij het accelereren komt de druk nauwelijks boven de 20 PSI uit.
Wat raadt u aan? Wat moet ik controleren? Hoe kan ik andere problemen uitsluiten? Ik wil niet zomaar geld blijven uitgeven zonder zeker te weten dat dit probleem opgelost wordt.
HARTELIJK DANK VOOR UW HULP!