Zoek MDM

Bulletin

Lage oliedruk Peugeot 206 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #19329 door handmatig-mechanisch
Lage oliedruk Peugeot 206 1.6 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb al meer dan twee weken een probleem met mijn Peugeot 206 1.6 uit 2009. Het begon met het STOP-waarschuwingslampje en het oliekannetje, wat duidt op een lage oliedruk. De oliepomp, het filter en de olie zijn al vervangen (overigens heb ik in plaats van Total Quartz 5W40 Castrol synthetische 5W20 gebruikt). Het oliefilter en de zuigerveren zijn ook gecontroleerd en vertonen geen slijtage of vuil. Ik heb de auto 's middags opgehaald bij de garage, maar het waarschuwingslampje ging diezelfde avond weer branden.

Het oliefilterhuis, met een klepachtig onderdeel, is ook gecontroleerd. Met het blote oog is niets zichtbaar, maar ik wil graag weten of er een manier is om te testen of het goed werkt.

Er is een drukmeter geïnstalleerd, die 0 PSI aangeeft, en bij het accelereren komt de druk nauwelijks boven de 20 PSI uit.

Wat raadt u aan? Wat moet ik controleren? Hoe kan ik andere problemen uitsluiten? Ik wil niet zomaar geld blijven uitgeven zonder zeker te weten dat dit probleem opgelost wordt.

HARTELIJK DANK VOOR UW HULP!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #19333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Lage oliedruk Peugeot 206 1.6
Ik was vergeten te vermelden dat ook de oliedruksensor is vervangen!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #19360 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Lage oliedruk Peugeot 206 1.6
Hallo Oskar. Ik raad je aan om het filterhuis en de oliedrukregelaar te verwijderen. Maak deze grondig schoon of vervang ze; je kunt een complete unit van een autosloperij installeren. Controleer de oliecarter op deuken, want dit kan ervoor zorgen dat de aanzuigbuis zijn werk niet goed kan doen. Tenzij je uit een Scandinavisch land komt, raad ik een 5W40 of 10W40 semi-synthetische olie aan, die perfect werkt voor die motor. De hogere viscositeit helpt de oliedruk te verhogen. Succes!.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #19362 door handmatig-mechanisch
Pardon, controleer even waar de oliepomp gemonteerd is; de vertanding is mogelijk defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20088 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik heb hetzelfde probleem, alleen met een 1.4. Ik gebruik 10W40 semi-synthetische olie en de stop- en oliedruklampjes gaan alleen branden als de motor warm is en het toerental daalt. Als ik een beetje gas geef, gaan ze uit. Ik heb het oliefilter al vervangen en verschillende merken gebruikt. podasetos71, ik was benieuwd naar wat je zei over het controleren of de carterpan gedeukt was. Zou dit de oorzaak kunnen zijn van een defecte oliepomp of iets dergelijks? Ik vraag dit omdat er helaas op een weg waar ik rijd een aardverschuiving was en een steen de carterpan raakte, waardoor er een lichte deuk in kwam. Toen begon het probleem. Natuurlijk hebben ze in de garage het onderdeel rechtgezet, waarvoor ze de carterpan moesten verwijderen, en ze vertelden me dat er vuil op de bodem was opgehoopt.

Groeten