Zoek MDM

Bulletin

Lage oliedruk Peugeot 206 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #19329 door handmatig-mechanisch
Lage oliedruk Peugeot 206 1.6 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb al meer dan twee weken een probleem met mijn Peugeot 206 1.6 uit 2009. Hij begon met het weergeven van het remlicht en het symbool van de oliekan, wat duidt op een lage oliedruk. Ik heb de oliepomp, het filter en de olie al vervangen (trouwens, in plaats van Total Quartz 5W40 heb ik Castrol Synthetic 5W20 gebruikt). De zeef en de ringen zijn ook gecontroleerd en vertonen geen slijtage of vuil. Ik heb hem 's middags uit de garage gehaald, maar gisteravond ging het lampje weer branden. Ik

heb ook de filterhouder gecontroleerd, die een klepachtige structuur heeft. Met het blote oog is er niets te zien, maar ik wil graag weten of er een manier is om te testen of deze goed werkt. Er

is een drukmeter gemonteerd en die geeft 0 PSI aan en bij accelereren komt hij nauwelijks boven de 20 PSI uit.

Wat raadt u aan? Ik moet controleren en een aantal defecten uitsluiten. Ik wil geen geld meer uitgeven zonder zeker te weten dat dit defect vanzelf verdwijnt.

HARTELIJK BEDANKT VOOR UW HULP!!!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #19333 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lage oliedruk Peugeot 206 1.6
Ik vergat te vermelden dat de oliedrukpomp ook vervangen is!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #19360 door handmatig-mechanisch
Hé Oskar. Ik raad je aan om de filterbehuizing en het gekalibreerde oliedrukventiel te verwijderen, grondig schoon te maken of te vervangen. Je kunt de complete behuizing van een sloopbedrijf halen. Controleer het motorcarter op deuken en zorg ervoor dat het de aanzuigzeef niet blokkeert, zodat deze zijn werk niet kan doen: olie opzuigen. Tenzij je uit Scandinavië komt, raad ik een 5W40 of 10W40 semi-synthetische olie aan. Die is geweldig voor die motor en, omdat hij viskeuzer is, helpt hij de oliedruk te verhogen. Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #19362 door handmatig-mechanisch
Sorry, kijk eens waar de oliepomp zit. Het kan zijn dat de spiebanen defect zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20088 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik heb hetzelfde probleem, alleen met een 1.4. Ik heb 10W40 semi-synthetische olie. Alleen als de motor warm is, gaan het rem- en oliedruklampje branden. Dit gebeurt als het toerental daalt, ik een beetje gas geef en dan verdwijnt het. Ik heb het oliefilter al vervangen en ben bij verschillende winkels geweest, podasetos71. Wat me opviel, was wat u zei om te controleren of het oliecarter niet gedeukt is. Zou dit een storing in de pomp of iets dergelijks kunnen veroorzaken? Ik vraag u omdat er helaas op een route waar ik rijd een aardverschuiving was en een steen het carter raakte, waardoor het een beetje deukte en vanaf daar begon het probleem. Natuurlijk hebben ze in de werkplaats het onderdeel waarvoor ze het carter hadden gedemonteerd rechtgezet en me verteld dat er vuil in de bodem zat.

Groeten.