Zoek MDM

Bulletin

vreemd geval van een mislukte ontsteking! :O

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19207 door handmatig-mechanisch
Vreemd geval van een ontstekingsstoring! :O Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, hoe gaat het? Nou, ik heb een vreemd geval gehoord over een Nissan Platina (dezelfde motor als de Renault Clio) met een misfire op zuiger 1 (dat zegt de scanner (P0301)). Ik heb de bobine en bougie op cilinder 1 verplaatst, 50 km gereden, en verrassing! De storing blijft hetzelfde! Ideeën of suggesties? Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19209 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd geval van ontstekingsstoring! :O
Hoe gaat het, Carlos? Uit wat je zegt, lijkt het erop dat er een compressiefout zit bij nummer 1. Controleer de compressie, en als die klopt, controleer dan de inlaatspruitstukpakking. Daar kan een klein luchtlek zitten (zowel de vier O-ringen van het spruitstuk naar de cilinderkop als de grote van het gasklephuis). Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19214 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreemd geval van ontstekingsstoring! :O
Hartelijk dank, mijn beste! We hebben de compressie al gecontroleerd en die is uitstekend. Ik ontdekte dat het probleem in een lijn van de bobinebedrading zat. Gelukkig hielpen ze me met een oscilloscoop en ontdekten we dat het vonksignaal niet altijd aankwam. We vonden het exacte punt van het valse contact, voerden de juiste afstelling uit en klaar! Weer als nieuw! En de klant is tevreden!:cheer:
Ik hoop dat dit geval anderen op het forum kan helpen bij toekomstige problemen.B)