Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Golf 1.9 TDI 90CV bouwjaar 1997

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 7 maanden geleden #1914 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Golf 1.9 TDI 90 HP, 1997 Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo vrienden:

Allereerst bedankt voor dit zeer vermakelijke en leuke forum.

Laat me mijn probleem uitleggen. Het punt is dat mijn auto op de volgende manier begon te haperen:

Toen ik opschakelde, liep de auto prima, maar als ik op een gegeven moment het gas losliet en het opnieuw indrukte, begon de auto witte rook uit te stoten en reageerde hij niet meer. Hij begon te haperen totdat hij helemaal niet meer startte.

Nadat ik hem naar de garage had gebracht, hebben ze de distributie gedaan en vertelden ze me dat het rondsel dat uit de krukas komt kapot is en vervangen moet worden. Totaal € 450.

Een paar dagen liep de auto weer prima, maar een week later begon hij weer te haperen... wonder boven wonder, na een paar dagen van haperen, begon hij weer goed te lopen, nog een paar dagen... toen viel hij weer uit, tot het punt dat hij niet meer startte, en alleen nog witte rook uitsloeg als ik het probeerde...

Kan iemand me vertellen of het klopt wat de garage me vertelt over het vervangen van de motor?

Groeten en hartelijk dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 7 maanden geleden #1921 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Golf 1.9 TDI 90 HP, 1997
Hoi EDTRONIC, welkom op het forum. Wat je me vertelt klinkt een beetje verwarrend.

Maar ik kan het risico niet nemen om je te vertellen of dit of dat aan de hand is, tenzij ik het zelf zie. Ten eerste is de blauwwitte rook te wijten aan de onverbrande dieselbrandstof (dampen) die uit de uitlaat komen.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld:

1. Achterblijven van de inspuitpomp
2. Lage motorcompressie
3. Defect aan een of meer injectoren; ze injecteren diesel, maar spuiten het niet goed. (In dit geval produceerde het soms witte rook en soms zwarte rook.)

Het feit dat hij prima werkte en dan plotseling begon te falen, vooral wanneer de turbo niet goed blaast (het gaspedaal loslaten en weer intrappen), doet me denken dat je zuigerveren gebroken zijn en dat de motor een lage compressie heeft.

Aan de andere kant, wat je me vertelt over een TDI die moeilijk start vanuit koude toestand, komt overeen met gebroken zuigerveren.

In ieder geval is het eerste wat je moet doen de motorcompressie meten met een compressiemeter. Als de druk dan te laag is, open hem dan en kijk wat er mis is. Het kunnen klepzittingen, zuigerveren, slijtage, enz. zijn.

En als de compressie niet te laag is, moet je op zoek naar andere mogelijke oorzaken, zoals een verkeerde timing, een brandstofinjectiepomp (ongeveer alles wat ik hierboven heb beschreven).

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat het probleem niet al te ernstig is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen Golf 1.9 TDI 90 HP, 1997
Hallo.
Wat betreft het krukastandwiel, er is een klein probleempje, dat de garage je mogelijk niet heeft uitgelegd.
De spie zit in het tandwiel verwerkt en de krukas heeft een uitsparing, waardoor hij goed aansluit en voor een goede aandrijving zorgt. Het probleem dat ik echter al meerdere keren ben tegengekomen, is dat de aandrijfas van de krukas door herhaaldelijk gebruik voordat ik naar de garage ga, slijt. Dit kan ertoe leiden dat de motor kortstondig goed loopt, maar dan keren dezelfde symptomen terug omdat de aandrijving slecht is en de timing niet klopt. In dit geval moeten de krukas, de drijfstanglagers en het drijfstanglager vervangen worden.
Ik hoop dat ik iets heb bijgedragen.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2498 door handmatig-mechanisch
Wat een gedoe!! Trek de hele reciprocating-trein eruit en vervang hem! Dat wist ik niet!

Hoe dan ook, er zijn twee mogelijkheden:

1. Slopen
. 2. Een nieuwe spiebaan in de krukas frezen en een ander rondsel maken dan het origineel, omdat de spiebaan groter is.

Het is een Chinese klus, maar vertel me eens wat je doet met een motor zonder spiebaan.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #2509 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Als je voor sloop kiest, wat geen slecht idee is, zou ik kijken naar een complete motor die in goede staat is. Dat is bijna goedkoper in de werkplaats en veel sneller. Bovendien betwijfel ik of je alleen de krukas kunt krijgen.
Met vriendelijke groet.