Zoek MDM

Bulletin

Vervanging van de stofkap aan de zijkant van een Jetta A4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18976 door handmatig-mechanisch
Ik probeer de stofkap aan de versnellingsbakzijde van mijn Jetta A4 uit 2000 te vervangen, maar de schroeven die de pakking aan de versnellingsbakzijde vasthouden, willen niet los (dit is de eerste keer dat ik die stofkap heb vervangen sinds de auto bij de dealer is geweest). Kan iemand me een tip geven hoe ik ze los kan krijgen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden - 14 jaar en 8 maanden geleden #19006 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stofkap aan de zijkant van een Jetta A4 vervangen
Hé, wat dacht je ervan om hulp in te schakelen? Laat iemand het rempedaal inhouden terwijl je zelfverzekerd en met de juiste sleutel de hele set bouten losdraait. Succes en zorg dat je geen bouten losdraait.
Laatst bewerkt: 14 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19100 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stofkap aan de zijkant van een Jetta A4 vervangen
Hoi, die schroeven zijn meestal twaalfkantig en de beste manier om ze los te draaien is met een pneumatisch pistool als je dat hebt. Zo niet, dan, zoals een andere collega je al vertelde, kun je op de rem trappen of het wiel blokkeren met een schroevendraaier of zoiets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19110 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor het advies. Mijn probleem bleek te zijn dat ik niet het juiste gereedschap gebruikte. Met de 12-punts Bristol-tips was het gemakkelijk te verwijderen.

Bedankt.