Zoek MDM

Bulletin

Probleem met een Peugeot 1.9d motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18943 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Peugeot 1.9d motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een 1.9d Boxermotor waarvan ik de cilinderkoppakking heb vervangen. Hij start nu lang, en hoe langer hij stationair draait, hoe langer het duurt, alsof hij lucht in de motor zuigt. Ik zie nergens lekkages en ik heb de klemmen op alle slangen vervangen. Weet iemand wat het zou kunnen zijn? Ik weet zeker dat het iets stoms is, maar ik weet niet wat. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een Peugeot 1.9d-motor
Het kan zijn dat er lucht in de dieselleiding zit. Kijk of de retourleiding van de pomp leegloopt als u de pomp een tijdje stil laat staan. Als dat niet het geval is, start de pomp dan opnieuw nadat u de pomp een tijdje hebt stilgezet, met een losse verstuiver en kijk of er meteen diesel uitkomt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met een Peugeot 1.9d-motor
Kijk, ik heb de retourleiding losgemaakt en gepompt tot er diesel uitkwam, nu start hij goed, het enige probleem is dat hij wat mankeert totdat de motor een paar toeren maakt, zou het kunnen dat er meer lucht in het circuit zit, moet ik het op een speciale plek ontluchten?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18993 door handmatig-mechanisch
Hallo, zie je, je hebt een ontluchter op het dieselfilter. Het is de plastic buitenste met vier Ayen-schroeven op de bovenkap. Net onder deze vier zit een ontluchter
. Heb je de pakking oversized gemonteerd? Groeten.