Hoi sito, het probleem met de kilometertellerkabel dat je noemt klopt, maar gedeeltelijk. Laat me het uitleggen:
jouw auto, net als de Kadett GSI, Corsa D en Astra D, heeft een sensor in de versnellingsbak, precies waar de kilometertellerkabel is aangesloten, met drie draden: rood, zwart en blauw/zwart, geloof ik.
Feit is dat wat gebroken is niet de kilometertellerkabel is, maar de sensoras. Wanneer dit gebeurt, loopt de beweging van de versnellingsbak niet door de sensor, en daarom draait de kilometertellerkabel, die aan de achterkant is geregen, ook niet mee.
In de Corsa A diesel en de Astra F diesel werd de sensor gebruikt om de gloeibougies van de motor los te koppelen bij snelheden boven de 40 km/u in koude toestand.
In de Kadett G GSI was het de sensor die de kilometerteller op het digitale instrumentenpaneel aanstuurde, en ik weet niet precies wat het doel ervan is in jouw auto, maar het is zeker niet alleen maar voor de show.
Hier is een link naar een zeer interessante Opel-website, waar u vragen kunt stellen, informatie kunt opdoen en zo veel met uw auto kunt experimenteren als u wilt.
www.clubopel.org
Met vriendelijke groet.