Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux 2009 diesel start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18922 door handmatig-mechanisch
Toyota Hilux 2009 diesel start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Met vriendelijke groet aan de hele monteurshandleidinggemeenschap, ik heb een Hylux-pick-uptruck uit 2009 met een 2kdftv 2500cc common-railmotor. De motor start niet, de injectoren pulseren niet, de scanner registreert geen foutcode, maar op het moment van starten registreert de ECU blijkbaar 0 toeren per minuut. Ik heb de rotatiesensoren, zowel de krukas als de pomp, al gecontroleerd en het signaal bereikt de ECU-connector correct. Ik heb de ECU niet in een andere auto kunnen testen, maar ik betwijfel of dit het probleem is. Bij voorbaat dank voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18923 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux diesel uit 2009 start niet
Hoi Fabricio.
Heeft die motor een nokkenassensor? Je zou de inlaatluchtdruk- en temperatuursensoren moeten controleren. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18924 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota Hilux diesel uit 2009 start niet
Die motor heeft een krukassensor en een rotatiesensor op de injectiepomppoelie, maar geen nokkenassensor. De druksensor stuurt ongeveer 1,4 volt. In de datastroom lees ik ook de inlaatluchttemperatuur af. Dank u voor uw aandacht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18929 door handmatig-mechanisch
Hallo, we zouden moeten testen of de stroom de EDU bereikt. Het is de computer voor de injectoren, die zich aan de zijkant op het spatbord bevindt. Ik weet niet hoe ik de afbeelding van de locatie of het diagram kan sturen. Als je wilt, stuur me dan je e-mailadres per PB. Ik kan je ook de huidige datavolumes sturen, aangezien ik een van die auto's had die niet startte en ik de gegevens van een andere auto heb gekopieerd. Nou, ik weet niet of jouw scanner die functie heeft. Wat ik doe als ik een probleem heb, is een auto stoppen, de eigenaar vertellen dat ik hem de diagnose zal geven en de huidige gegevens zal laten bekijken. Tot nu toe heeft niemand me geweigerd. Misschien is de tip nuttig voor je.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18930 door handmatig-mechanisch
Het probleem was dat de auto op de snelweg plotseling afsloeg en de injectoren niet opengingen. Na veel testen ontdekte ik dat de injectiepomp niet werkte, omdat de brandstof hier in Honduras behoorlijk slecht is. Bel me gerust als er iets is. Doei.