Zoek MDM

Bulletin

Olielekkage stuurbekrachtiging Opel Vectra 1.6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1883 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Opel Vectra 1.6 en hij lekt olie uit het onderdeel van de stuurbekrachtigingsstang waar alle slangen op zijn aangesloten. De olietank is laag maar niet leeg, en wanneer het stuur wordt gedraaid, stuurt de pomp druk omdat er stuurbekrachtiging is en twee van de slangen bewegen door de oliedruk. Ik heb het onderdeel schoongemaakt om het lek te onderzoeken, maar er is niets te zien; het lijkt van onderaf te komen. Voordat ik naar de monteur ga, hoop ik dat jullie je mening hebben over wat er moet gebeuren. Bedankt :dry:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1887 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olielek stuurbekrachtiging Opel Vectra
Het onderdeel waar de stuurkolomas in zit, die uit een aantal buizen bestaat, heet de Orbitrol of verdeelklep. Het enige wat je kunt doen is alle fittingen opnieuw aandraaien om te kijken of het een losse draad is.

Als de Orbitrol-afdichting kapot of versleten is door gebruik, zul je de stuurkolom moeten vervangen door een gereviseerd exemplaar of een exemplaar van een sloop, aangezien er maar weinig garages zijn die ze openmaken voor reparaties.

Met vriendelijke groet,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1891 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olielek stuurbekrachtiging Opel Vectra
Hartelijk dank voor je reactie :P