Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de snelheidsmeter en de deur van de Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1881 door handmatig-mechanisch
Problemen met de snelheidsmeter en de deur van de Megane
Ik heb een Mégane uit 2001. Het hele dashboard en de computer werken naar behoren, maar de naald van de snelheidsmeter werkt niet. Soms beweegt hij een beetje en springt dan weer terug naar nul. Als ik dan rijd, sluit de hele auto, maar er staat "deur open" en het lampje van het portierslot erboven gaat niet aan. Als ik de auto op slot doe, duurt het lang voordat het interieurlampje uitgaat. Uiteindelijk heb ik het lampje moeten verwijderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1886 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de snelheidsmeter en deur van de Megane
De sensor in de versnellingsbak die het snelheidssignaal naar het instrumentenpaneel stuurt, is mogelijk kapot.

In dat geval geeft hij de snelheid niet aan, loopt de kilometerstand niet op en vergrendelen de deuren niet automatisch.

Een andere mogelijke oorzaak is dat de snelheidsmeter zelf (de klok) kapot is, en in dat geval werkt alles behalve de wijzer, en loopt de kilometerstand zelfs op. Maar het probleem met de open deur klopt niet, tenzij er een andere storing is die tegelijkertijd is opgetreden.

Ik weet niet of ik je veel heb kunnen helpen, maar ik kan je alleen adviseren om de bedrading van de snelheidssensor van de versnellingsbak te controleren en, als alles in orde is, een diagnosetest uit te voeren om te zien of er iets ongewoons wordt gevonden.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2045 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de snelheidsmeter en deur van de Megane
Als je Mégane ABS heeft, komt de snelheidsmeterinformatie waarschijnlijk daarvandaan en niet van een sensor in de versnellingsbak.
Ik heb een Mégane uit 2003 met ABS, en het signaal van de snelheidsmeter is gemultiplext.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 6 maanden geleden #2067 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt voor de verduidelijking. Je hebt helemaal gelijk. Laatst was ik de koppeling van een Renault Safrane 2.2 DT aan het vervangen, en ik had de snelheidsmeter gecombineerd met de wielsensoren, maar in dit geval had ik ook een sensor in de versnellingsbak.

Proost, en bedankt voor het opletten!