Zoek MDM

Bulletin

tsuru 2002 onstabiele versnelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18788 door handmatig-mechanisch
Tsuru 2002 onstabiele acceleratie Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een Tsuru uit 2002. Wanneer ik accelereer boven de 1500 toeren per minuut begint de motor te oscilleren (vergelijkbaar met een defecte IAC-klep bij stationair draaien). Ik heb de brandstofpomp al vervangen en de vonk is prima. Het probleem zit in de injectiepuls en de ECU is getest in een ander voertuig zonder problemen. Als ik accelereer en de carburateurbehuizing voed met een spuit, accelereert de motor perfect en is de vonkvervroeging ook prima. Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem weet of ideeën heeft. Bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18800 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Tsuru 2002 onstabiele acceleratie
Hoe is de brandstofdruk? Hoewel je de pomp hebt vervangen, kan de brandstofdrukregelaar kapot zijn. Sluit de brandstofretourleiding af en kijk wat er gebeurt. Ik hoop dat je ook het brandstoffilter hebt vervangen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18806 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Tsuru 2002 onstabiele acceleratie
Bedankt voor je interesse. Ik heb de retourleiding al aangesloten om de regelaar uit te sluiten, maar de storing blijft bestaan. Ik vermoed de kabelboom naar de ECU. Ik ga het vandaag testen en laat het je weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18854 door handmatig-mechanisch
Ik raad je aan de MAP-sensor te controleren op een ander apparaat dat wel goed werkt, aangezien deze storing optreedt wanneer de MAP-sensor beschadigd is. Om er zeker van te zijn dat je deze sensor niet voor niets koopt, doe je deze test.

Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #18876 door handmatig-mechanisch
Deze hebben geen MAP-sensor, alleen een MAF-sensor, maar ik heb het probleem al opgelost. Het bleek dat de temperatuursensor een verkeerd signaal naar de ECU stuurde, waardoor deze in de beschermingsmodus ging. Ik heb de sensor vervangen en dat was het. Het is de moeite waard om te vermelden dat in veel gevallen niet de sensor kapot is, maar de bedrading. Ik raad mensen die een soortgelijk geval hebben aan om de referentiespanning (5V) en de terugkeer van het signaal te controleren. Hartelijk dank aan degenen die de tijd hebben genomen om te helpen. Groeten.