Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de Mondeo-verwarmingsregeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1872 door handmatig-mechanisch
Probleem met de Mondeo kachelbediening Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Mondeo uit 1992 en de verwarming is kapot. Hij heeft drie standen. Nou, hij werkt alleen op de hoogste stand. Op de andere standen maakt hij geen geluid. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, maar niets. Ik heb de contactsleutel omgedraaid en het werkt nog steeds hetzelfde.
Kan iemand me helpen?
De ventilatiemotor van het passagierscompartiment krijgt alleen 12 volt op de maximale snelheid.
Wat moet je doen om hem op een lagere snelheid te laten draaien?
Dank je wel.
Dank je wel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1884 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Mondeo-verwarmingsregeling
Hoi Domingo, je probleem is dat de weerstand naast de verwarmingsmotor zelf is doorgebrand.

Het systeem om de ventilator op verschillende snelheden te laten draaien, is om de stroom door een hoogvermogenweerstand te laten lopen voordat deze de motor bereikt.

De weerstand heeft meerdere aansluitingen en, afhankelijk van waar de stroom vandaan komt, laat hij meer of minder stroom naar de motor lopen, waardoor tussenliggende snelheden worden bereikt. Als de weerstand doorbrandt, houd je alleen de maximale snelheid over, waarbij de weerstand niet ingrijpt.

DE WEERSTAND VERWIJDEREN:

1. Maak het rechteronderpaneel van het dashboard los (het karton dat het dashboard net boven de voeten van de passagier bedekt).

2. Koppel de connector van de weerstand van de ventilatormotor los en verwijder deze.

Met vriendelijke groet, en als je vragen hebt of iets anders, stel ze gerust.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.