Zoek MDM

Bulletin

problemen met het starten van de auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden - 14 jaar en 11 maanden geleden #18647 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de auto. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, hoe gaat het? Even voorstellen. Mijn naam is Javier, je kunt me Javo noemen, en ik ben 21 jaar oud. Ik ben nieuw op dit forum; het is de eerste keer dat ik online een bericht plaats over een mechanisch probleem, dus vergeef me als ik dingen niet goed uitleg, haha.
Goed, zoals de titel al zegt, heb ik problemen met het starten van mijn auto. Het is een Volkswagen Gol 1.6 diesel uit 1999. Het probleem is dat de startmotor wel draait, maar de motor niet aanslaat.

Wat ik heb geconstateerd:
ik denk niet dat het de startmotor is, want die heb ik anderhalve maand geleden vervangen.
De accu is in orde; hij is een maand oud en een 75Ah Moura-accu, die geen onderhoud nodig heeft.

Ik denk dat het misschien de gloeibougies zijn... maar dat is een kleine kans, of misschien is er ergens een draadje dat de boel verstoort.

Ik weet het niet... wat denken jullie dat het zou kunnen zijn? Jullie zijn de experts!
Laatst bewerkt: 14 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18650 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met het starten van de auto
De gloeibougies krijgen 12V+. Controleer met een zaklamp of een 12V-lampje of ze spanning krijgen wanneer u het contact aanzet. Als dat zo is, koppel dan de rail los die ze verbindt en test ze afzonderlijk. Het is niet ideaal, maar u kunt ze testen door een draad van de pluspool van de accu aan te sluiten op de gloeibougie-aansluiting (waar de moer zit). Raak de aansluiting aan om te voelen of er stroom wordt getrokken. Vergeet niet dat een gloeibougie een weerstand is; er moet continuïteit zijn. Zo niet, verwijder ze dan en test ze buiten de auto met een accu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18658 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Problemen met het starten van de auto
Hartelijk bedankt, ik ga het proberen en ik laat je weten hoe het gaat, haha. Bedankt voor je reactie, man.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18660 door handmatig-mechanisch
Oké, ik heb al getest met een 12V-lampje om te zien of de verwarmingselementen stroom krijgen, en dat is in orde. Wat ik nu niet weet, is hoe ik kan testen of de verwarming werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18662 door handmatig-mechanisch
Je verwijdert de verwarmingseenheid, waar de moer zit, je sluit één draad aan op de accu en de andere op de metalen behuizing van de verwarmingseenheid; als het werkt, zal het binnen 10 seconden gloeien.