Zoek MDM

Bulletin

TOYOTA 2KD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18544 door handmatig-mechanisch
TOYOTA 2KD Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoe gaat het met jullie vrienden? Ik heb een probleem met een Toyota 2kd, ik krijg geen injectiesignaal (injectiepuls). De nokkenas- en distributiesensoren werken correct. De aansluitingen in de ECU en in de EDU zijn in orde. Ik heb het gecodeerd met een jumper en het geeft me geen foutcodes. Ik heb het elektrische systeem gecontroleerd met de handleiding en het is in orde. Hoe controleer ik de injectoren van de EDU? De EDU heeft een 12 volt voeding en 07 volt van de ECU. Hoe controleer ik het transporter sleutel ecu-systeem, aangezien de ecu 3-draads aansluitingen heeft (IMI, IMO, EMO) SINDS TECLUIS HEEL ERG BEDANKT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18545 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: TOYOTA 2KD
Hallo maat. Allereerst wil ik je laten weten dat ik geen idee heb over welk specifiek motormodel je het hebt, maar ik heb wel een beetje kennis van hoe de ECU's werken. Het klopt dat er een aantal dingen nodig zijn om het injectiesysteem te laten werken, voor mij zijn de meest relevante: CKP CMP, Maf of Map, Zuurstof IAT, enz. (CKP CHAMKRASFT: nokkenassensor CMP Nokkenas ...). Het is ook essentieel om het elektrische schema te bekijken en ervoor te zorgen dat er een gemeenschappelijke gelijkstroomleiding naar de injectoren loopt (positief). Net als jij zou ik, als dit bij jou het geval is, natuurlijk controleren of er een zekering is die die gelijkstroom afhandelt, die aanwezig zou moeten zijn bij het doorgeven van het SWICH-signaal.

Bijna altijd werken de ECU's met de injectieschakelaar in de negatieve stand, dat wil zeggen positief direct naar de injector via een gemeenschappelijke lijn en een signaal dat wordt onderbroken door negatief naar elk van de genoemde, uiteraard in de volgorde van de ontsteking en andere zaken die ook afhankelijk zijn van de MAP- of MAF-sensor (luchtinlaat) en de IAT (temperatuur).

Ik heb ECU's gerepareerd en de fundamentele reden waarom ze (de meeste) in de negatieve stand werken, namelijk: het signaal dat naar de injectoren gaat, is omdat de ampères niet op die manier worden verwerkt. Als de ECU beschadigd is, moet je de bedrading controleren met een vergrootglas. Het kan zijn dat er pinnen zijn die slecht contact maken en AMP (stroom, positief) naar je injectorleidingen sturen.
Als je wilt, leg ik graag uit hoe de ECU werkt en hoe je kunt vaststellen (als je geen andere hebt om te testen of het echt de ECU is) of de PCM-vermogenstransistoren defect zijn.
Veel succes en ik hoop dat je auto gerepareerd wordt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18575 door handmatig-mechanisch
Hallo, kijk, ik denk dat je, als ik me niet vergis, een probleem hebt met het hoofdrelais, maar het probleem is natuurlijk dat de STARTONDERBREKER het hoofdrelais een negatief resultaat moet geven voor de ECU. IK HOOP DAT JE HET VINDT, HET IS NIET MAKKELIJK. MET GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18615 door handmatig-mechanisch
Hoe gaat het met jullie, vrienden? Bedankt voor jullie mening. Ik heb het defect gevonden. Het hele defect zat in de pomp. Dus er was geen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18957 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, ik had een soortgelijk probleem en het probleem was de pomp, zoals ik uitlegde in het andere onderwerp dat mijn vriend Yepez was begonnen. Blijkbaar (volgens mijn ervaring met dit probleem) stuurt de commonrailsensor geen signaal naar de EDU als de pomp de druk niet verhoogt, en daarom gaan ze niet open. Ik heb zelfs de handleiding gekocht, omdat ik niet geloofde dat de pomp kapot kon zijn omdat het zo'n nieuwe auto is, maar de ervaring die ik heb opgedaan was erg nuttig en wat me het meest heeft geholpen, was mijn CARMAN SCANI. Ik heb de live data bekeken en vergeleken met een andere goede auto. Ik kon zien dat de pomp de druk niet verhoogde. Groeten uit Honduras