Zoek MDM

Bulletin

Witte rook

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1854 door handmatig-mechanisch
Witte rook Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, mijn vraag is als volgt:
in mijn auto, een DAEWOO DAMAS uit 1998 met 3 cilinders,
begint er witte rook uit te komen. In werkelijkheid is het een soort rook tussen wit en grijs in.
Laten we het gewoon lichtgrijs noemen.
Haha, nou, ik wil graag weten wat ik moet controleren.
Sommige mensen zeggen dat het een probleem is met de zuigerveren en anderen dat het een probleem is met de carburateur. Nou, ik zou jullie hulp erg op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Rodrigo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 8 maanden geleden #1866 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Witte rook
Misschien hebben de mensen die u vertelden dat het probleem met de witte rook afkomstig is van de zuigerveren gelijk.

Laat me het uitleggen: wanneer een motor een bepaalde levensduur heeft, slijten de zuigerveren of -segmenten door de voortdurende wrijving tegen de cilinderwanden, wat twee oorzaken heeft:

1. De gassen van de benzineverbranding ontsnappen in het oliecarter, waardoor de olie degradeert en de druk in het carter toeneemt. Oliedampen stijgen in grotere hoeveelheden naar de carburateur dan toen de motor nieuw was. Deze dampen worden door de motor weer opgenomen en verbrand, wat de witte rook van verbrande olie veroorzaakt.

2. De motorolie, die bedoeld is om de cilinders te smeren en die zich afzet wanneer de zuiger omhoog gaat, wordt niet opgevangen wanneer de zuiger omlaag gaat en verbrandt wanneer de benzine verbrandt, wat de eerder genoemde rook veroorzaakt.

U hebt de kilometerstand van de minivan niet gespecificeerd, maar het is waarschijnlijk tijd voor een motorrevisie.

Een ander punt om te overwegen zijn de klepsteelafdichtingen, die, naarmate ze slijten, ervoor zorgen dat overtollige olie op de klepstelen lekt, waardoor de olie uiteindelijk verbrandt, net als de zuigerveren.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.