@sacapuntas: eigenlijk is het niet nodig om alles leeg te laten lopen als je een beetje nat wordt, hehehe, want de slang waar de thermostaat in zit zit bovenaan, dat wil zeggen, hij komt uit de cilinderkop en gaat naar de radiator of het expansievat, afhankelijk van het circuit. Het punt is dat hij altijd uit de cilinderkop komt, maar
in tegenstelling tot die van jou is er het volgende:
er is een manier om de thermostaat te testen die ik je vergeten ben te vertellen, namelijk: ze verkopen een apparaat dat je in water onderdompelt (bij voorkeur een bak van vrij hard PVC). Dit is een weerstand die het water verwarmt en een digitale temperatuurmeter.
Nou, je vult de bak, plaatst de weerstand en de temperatuurmeter erin, sluit de weerstand aan
, plaatst de thermostaat erin en pakt hem vast met een tang, zodat je hem er op elk gewenst moment uit kunt halen. Normaal gesproken beginnen thermostaten rond de 75º te openen en bij 80º zou hij helemaal open moeten staan. Dat is voor het geval het tegenovergestelde gebeurt. Ik weet zeker dat je open zult staan.
Groeten, ik hoop dat ik je geholpen heb.