Zoek MDM

Bulletin

Ik heb verschillende aanhaalmomenten nodig voor de drijfstangen en de bank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18404 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij de aanhaalmomenten geven voor de drijfstang, het hoofdlager, de nokkenas en de nokkenassen van een 1,8-inch Toyota Baby Camry-motor? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18431 door handmatig-mechanisch
Vanwege de recente aard van het model raad ik u aan om het naar een slijperij te brengen en de parameters uit de afsteltabellen over te nemen. Onder normale omstandigheden zou de speling van de zuigerveer 0,003" x elke inch van de zuigerdiameter zijn; dit is tegenwoordig afhankelijk van de fabrikant, aangezien het afhankelijk is van het type legering van die elementen.
Ook de aanhaalmomenten van de cilinderkop of motordeksel en het krukaslager worden bepaald door het materiaal van de cilinderkop, dat, als ik me niet vergis, gesmeed dural aluminium is en een specifiek aanhaalmoment vereist. Wat het aanhaalmoment van de drijfstang betreft, hebt u twee opties: gebruik een plasti-gauge en vergelijk de uitzetting aan de hand van de tabel. Dit aanhaalmoment, evenals dat van het hoofdlager, is cruciaal om de speling te behouden die nodig is voor de circulatie van de oliefilm. De andere optie is conventioneel; voor de schroefdraad en diameter van de bouten zijn er aanhaalmomenttabellen die u kunt downloaden van Google via Metrology - Torque Tables. Ik hoop dat de informatie nuttig is. Veel succes, Enrique.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18438 door handmatig-mechanisch
krukas spoed 1 32 ft lbs spoed 2 90 graden krukas spoed 1 22 ft lbs spoed 2 90 graden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18468 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de antwoorden, maar zou u het voor mij naar FT-LBS kunnen vertalen? Het punt is dat ik nieuw ben in dit "mechanische" gedoe, en ik heb een tool die die beschrijvingen kan weergeven. Ik zou het antwoord op prijs stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18469 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, maar ik ben nieuw in MECHANICA.